۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵
تامین ۵۰ درصدی قطعات مترو با استفاده از تولید بومی
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران عنوان کرد

تامین ۵۰ درصدی قطعات مترو با استفاده از تولید بومی

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه ۵۰ درصد قطعات مترو با استفاده از تولید بومی تامین می‌شود، گفت: ۴۰ ایستگاه مترو نیاز به خدمات پلیس دارد.

به گزارش بازار، مهدی شایسته اصل مدیرعامل مترو امروز در جلسه علنی شورای شهر تهران در پی حادثه برخورد دو قطار در خط کرج_ تهران، اظهار داشت: به دلیل فرسودگی ناوگان، مرکز کنترل ما متوجه نمی‌شود که ATP قطع است و در سیستم فقط آسیب سوزن مشخص بوده است.

وی افزود: به لحاظ فرسودگی سیستم‌ها بسیار آسیب‌پذیر هستند، برنامه‌هایی داریم و کارهایی را به دلیل انباشت مشکلاتی که از گذشته بوده است باید اولویت بندی کنیم.

شایسته اصل ادامه داد: چرخ‌های قطارها فرسوده شده‌اند که می‌تواند حادثه آفرین باشد، مترو چالش‌هایی دارد که نیازمند است اعضای شورای شهر به آن توجه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که داریم کمبود نیروی پلیس است، افزود: ۴۰ ایستگاه ما نیاز به خدمات پلیس دارد.

مدیرعامل مترو گفت: مترو تهران نیاز به بازمهندسی دارد چارچوب‌ها باید اصلاح شود اگر اصلاح نشود آسیب ایجاد می‌کند تا ۱۰۰ سال دیگر از این تونل‌ها باید بهره برداری کنیم وظیفه ما این است که کیفیت بهره برداری از مترو را بیشتر کنیم؛ هم‌اکنون ۱۰۰ پله برقی در مترو نیازمند نوسازی است، اگر بازساری نشود مشکل آفرین خواهد شد.

شایسته اصل اضافه کرد: به دنبال تولید داخل واگن هستیم معاونت علمی ریاست جمهوری نیز وعده‌های خوبی در این باره داشته است و کمک‌های خوبی دارد، وزارت راه هم اعلام کرده که در این مسیر کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی زیاد داریم، اما متخصص نیستند، ادامه داد: در حال حاضر هشت هزار نیرو داریم و نیروهای متخصص در حال بازنشستگی هستند.

مدیرعامل مترو با اشاره به اینکه متروهای ما بی روح هستند و هویت ندارند، ادامه داد: اگر از اسفند و فروردین به نیکویی عبور کنیم و حادثه‌ای نداشته باشیم بعد از آن دوره‌های تحول و پیشرفت رقم خواهد خورد. امیدواریم ۵۰ درصد قطارهای مورد نیازمان را از تولید بومی تامین کنیم.

کد خبر: ۱۲۵٬۹۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha