۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
خاویار مازندران به اروپا صادر شد
در گفتگو با بازار مطرح شد:

خاویار مازندران به اروپا صادر شد

ساری - مدیرکل شیلات مازندران از صادرات مقادیری خاویار پروشی به کشورهای اورپایی و عربی خبر داد.

ولی الله محمدزاده در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه امسال بیش از شش هزار تن محصولات شیلاتی به خارج از کشور صادر شد گفت: از این میزان بیش از ۱۰۰ کیلوگرم ماهیان خاویاری بوده که برخی کشورهای اروپایی و عربی صادر شده است.

وی با اشاره به صید بیش از هزار تن انواع ماهیان استخوانی در فصل صید سال جاری اظهار داشت: این میزان صید نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۷ درصدی داشته است و سرانه صید هر تعاونی پره نیز افزایش داشته است.

محمدزاده با اشاره به فعالیت چهار هزار صیاد در تعاونی های پره صید استان افزود: فصل ماهیان صید استخوانی تا ۲۰ فروردین ماه ادامه داد.

مدیرکل شیلات مازندران به تولید بیش از ۱۰۰ هزار تنی انواع آبزیان در سال در استان اشاره کرد و گفت: مازندران در تولید ماهیان گرم آبی و سردآبی در کشور رکورددار است و محصولات آن به مناطق مختلف کشور و جهان ارسال می شود.

وی در بخشی دیگر درباره تولید ماهیان درقفس در استان با بیان اینکه تاکنون ۱۱ قفس ماهیان در دریا ایجاد شده است گفت: این تعداد تا پایان سال به ۲۰ قفس افزایش می یابد.

وی میزان تولید ماهیان در قفس را در استان بیش از ۱۴۵ هزار تن اعلام کرد و گفت: در حال حاضر مزارع پرورش ماهی در قفس در غرب استان فعالیت دارد.

کد خبر: ۱٬۲۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha