صاحبان واقعی تأمین اجتماعی از حق تصمیم‌سازی محروم شده‌اند
رئیس اتاق بازرگانی ایران:

صاحبان واقعی تأمین اجتماعی از حق تصمیم‌سازی محروم شده‌اند

رئیس اتاق ایران با تأکید بر لزوم رعایت سه‌جانبه گرایی در مدیریت تأمین اجتماعی، گفت: کارگران و کارفرمایان، صاحبان واقعی این سازمان هستند و باید حق تصمیم‌سازی به آنها بازگردانده شود.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: کارگران و کارفرمایان به‌عنوان صاحبان واقعی سازمان تأمین اجتماعی از حق قانونی خود برای تصمیم سازی در سیاست‌گذاری‌های این سازمان محروم شده‌اند و این ظرفیت باید به آن‌ها بازگردانده شود.

غلامحسین شافعی در نشست شورای گفت‌وگوی استان خراسان رضوی با تأکید بر لزوم اجرای سه‌جانبه‌گرایی در مدیریت سازمان تأمین اجتماعی گفت: نص قانون بر این موضوع صراحت دارد و بر این اساس، صاحبان اصلی این سازمان، کارگران و کارفرمایان (بخش خصوصی) هستند که باید در کنار دولت، در عرصه تصمیم‌سازی‌ها نقش‌آفرین باشند.

او ادامه داد: سال‌هاست که این حق دریغ شده است، البته در دولت گذشته نیز با رایزنی‌های فراوان، مقرر بود تا شرایط موجود در قالب احیای شورای عالی تأمین اجتماعی و نقش دهی به دو بخش مذکور، اصلاح گردد اما روند مذکور ناتمام باقی ماند.

رئیس اتاق ایران ابراز امیدواری کرد: با پیگیری دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی، این نقصان در مسیر اصلاح قرار بگیرد و تصمیم‌سازی در سازمان تأمین اجتماعی به صاحبان اصلی آن برگردد.

کد خبر: ۱۲۵٬۸۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha