دیگر تعطیلی گروهی در اصناف نخواهیم داشت
عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران:

دیگر تعطیلی گروهی در اصناف نخواهیم داشت

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران در پی ابلاغ اجرای طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا مطرح کرد: دیگر تعطیلی گروهی در اصناف نخواهیم داشت.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف ایران، محمود بنانژاد مشهدی عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: بر اساس مصوبه نودمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و عنایت به شیوع بیماری امیکرون، سویه ای جدید با منشأ ناشناس که براساس گزارشات تا حدود ۲۰ برابر بیشتر از سویه های قبلی کوید ۱۹ منتشر می شود، دستورالعمل وظایف، الزامات و فرآیندهای اجرای طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا در بستر سامانه ی امید به اتاق اصناف مشهد از سوی معاونت استانداری و فرمانداری شهرستان مشهدابلاغ که این ابلاغیه با قید فوریت جهت اطلاع و اقدام لازم طی بخشنامه ای به اتحادیه های صنفی ذیربط ارسال گردید.

وی تصریح کرد: در پی ابلاغ این دستورالعمل فعالیت واحدهای صنفی و مشاغلی که میزبان مشتری در محل می باشند، منوط به آن است که تزریق دو دوز واکسن به کلیه ی صاحبان مشاغل، کارفرمایان، کارکنان و مشتریان مربوط و نیز قرار نداشتن آنان در دوره قرنطینه و درمان بیماری کرونا در سامانه امید درج شده باشد.

محمود بنانژاد مشهدی در ادامه افزود: این مراکز در بخش اصناف شامل مراکز سرو غذا، رستورانها، چایخانه ها، کافی شاپ ها، فست فودها، تالارهای پذیرایی، باغ تالارها، پاساژها، فروشگاههای زنجیره ای، مراکز اقامتی از قبیل هتل، متل و مسافرخانه ها می باشند.

خزانه دار و عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران یادآور شد: در مرحله ی بعدی کلیه ی واحدهای صنفی ملزم به اخذ کد QR از سامانه و نصب در مدخل ورودی واحد صنفی خود می باشند، به نحوی که توسط خدمات گیرنده قابل رؤیت و اسکن باشد.

بنانژاد بیان داشت: واحدهای صنفی موظفند علاوه بر پیگیری این موضوع، برچگونگی کنترل برخط تزریق واکسن و در وضعیت قرنطینه و بیمار نبودن مراجعین و مشتریان از طریق سامانه توسط متصدیان واحدهای صنفی نظارت کنند.

وی تصریح کرد: مشتریان در واحدهای صنفی موظف اند پروفایل شهروندی خود را از سامانه اخذ و در تلفن همراه خود ذخیره کنند تا بتوانند قبل از ورود به محل واحدها ی صنفی آن را به متصدیان مربوط ارائه نمایند و مشتریانی که واکسن آنها در سامانه ثبت نشده و یا در وضعیت قرنطینه و تحت درمان بیماری کرونا باشند، نمی توانند در محل واحدها و فعالیت های صنفی حضور داشته باشند.

محمود بنانژاد مشهدی افزود: اتاق های اصناف موظف هستند ضمن نظارت مؤثر برچگونگی رعایت الزامات مربوط در حوزه عملکرد واحدهای صنفی نسبت به آن دسته از واحدهای صنفی ذیربط که الزامات مقرر را نقض کرده اند، در چارچوب سازو کارهای اجرایی تعیین شده اقدام نماید.

وی مراحل نظارت بر چگونگی رعایت الزامات مورد نظر در واحدهای صنفی را چنین عنوان کرد: نظارت ها در مرحله ی اول شامل ارسال اخطار کتبی پلمپ به واحد صنفی متخلف، در مرحله ی دوم درخواست مسدود شدن پوز بانکی واحد و فعالیت صنفی متخلف به مدت دوهفته از طریق سامانه و در مرحله ی سوم پلمپ ۳۰ روزه واحد صنفی متخلف و درج گزارش آن در سامانه خواهد بود.

بنانژاد در خصوص چگونگی رفع پلمب و سایر موارد مربوط بیان داشت: در صورت رعایت الزامات مربوط و تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به رفع پلمپ و مسدودیت پوز بانکی ظرف ۷۲ ساعت اقدام می گردد.

شایان ذکر است طی روزهای اخیر درراستای اطلاع رسانیهای دستورالعمل مذکور جلسات متعددی با روسای اتحادیه های صنفی و مدیران مجتمع های تجاری برگزار شده است.

کد خبر: ۱۲۵٬۸۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha