۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
تدوام خشکی خلیج گرگان | اشتغال صیادان در معرض خطر است
رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی گلستان:

تدوام خشکی خلیج گرگان | اشتغال صیادان در معرض خطر است

گرگان- عابدی، رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی گلستان گفت: نخستین پیامد تدوام خشکی خلیج گرگان آسیب به اشتغال صیادان است.

قدرت الله عابدی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: اگراتفاقی که برای دریاچه ارومیه افتاد برای خلیج گرگان بیافتد چند پیامد را به دنبال خواهد داشت که نخستین آن بروز مشکلاتی در حوزه اشتغال صیادان است.

وی توجه به خلیج گرگان را ضروری دانست و گفت: بی‌توجهی به خلیج گرگان آن را به سرنوشت دریاچه ارومیه مبتلا می‌سازد.

رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی گلستان اضافه کرد: چنانچه اتفاقی که برای دریاچه ارومیه افتاد برای خلیج گرگان رخ دهد چند پیامد را به دنبال خود دارد که نخستین آن بروز مشکلاتی در حوزه اشتغال صیادان خواهد بود.

وی وجود ریزگرد در بخش کشاورزی را از دیگر پیامدهای خشک شدن خلیج گرگان دانست و گفت: این ریزگردها بخش کشاورزی شهرستان‌های استان را تحت الشعاع خود قرار می‌دهد.

به گفته عابدی، ریزگردها آلودگی زیست محیطی استان را به دنبال دارد وضعیتی که تداوم آن اقتصاد مناطق و سواحل استان را دچار مشکل می‌کند.

وی تامین اعتبار برای رفع مشکل این بخش را جزو مطالبات ویژه سفر ریاست جمهور دانست و اضافه کرد: امیدواریم که در این سفر تصمیمات خوبی برای احیای خلیج گرگان اتخاذ شود.

رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی گلستان اخذ دستور ریاست جمهوری برای تامین اعتبارات احیای خلیج گرگان را ضروری برشمرد و افزود: قطعا دستگاه‌های متولی در کمیسیون عالی تالاپ‌های کشور وظایفی را برای دستگاه‌های اجرایی تعریف کردند تا نهادهای متولی کارشان را به درستی انجام دهند.

کد خبر: ۱۲۵٬۷۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha