۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
ارائه درخواست افزایش نرخ حمل و نقل برای کامیون ها| کمبود کار نرخ ها را شکسته است
رئیس اتحادیه کامیون داران کرج در گفتگو با بازار:

ارائه درخواست افزایش نرخ حمل و نقل برای کامیون ها| کمبود کار نرخ ها را شکسته است

کرج- رئیس اتحادیه کامیون داران کرج با بیان اینکه رانندگان وانت بار کرج به دلیل نبود یا کمبود کار با مشکل معیشتی مواجه هستند، گفت: ضرورت دارد شهرداری ها و سازمان صمت استان برای حل موضوع ورود کنند.

خدیجه ستارزاده؛ بازار: ناصر کاویانی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به فعالیت حدود هفت هزار وانت بار در شهر کرج گفت: بیش از ۵۰ درصد رانندگان وانت ها به دلیل نبود یا کمبود کار با مشکل معیشتی مواجه هستند.

کاویانی افزود: در کرج ۱۲ هزار راننده داریم که با خودروهای مختلف خدمات رسانی می کنند و در مجموع اعضاء اتحادیه را کامیونداران، بارکش های شهری، وانت بارها، خودروهای امداد و ماشین های حمل آبرسان و سوخت رسان و همچنین جرثقیل و خودرو برها تشکیل می دهند که برخی هم در بحث خاک و نخاله فعالیت دارند.

رئیس اتحادیه کامیونداران کرج با بیان اینکه برخی از اینها با شرکت ها یا دفاتر بارکشی و به صورت حقیقی یا حقوقی کار می کنند، گفت: بخشی هم جواز سیار دارند و با بیل مکانیکی، خودروبرها و غیره جواز دارند و به طور شخصی کار می کنند.

عمده مشکل ما در بحث وانت بارهاست
وی با اشاره به اینکه تعداد کامیون ها در کرج محدود است و سال گذشته و امسال افزایش نرخ کرایه چشمگیری داشتند، گفت: مشکل خاصی در مورد کامیون داران نداریم اما عمده مشکل ما در بحث وانت بارهاست که به مشکلات درآمدی و معیشتی مواجه هستند و به سختی زندگی را می گذرانند.

کاویانی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ در یک مرحله بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش کرایه حمل بار برای کامیون داران داشتیم، اضافه کرد:  مجددا درخواست کردیم که در مرحله دو هم نرخی را افزایش بگیریم.

رئیس اتحادیه کامیون داران کرج گفت: در جلسه ای که چندی پیش در اتاق اصناف با پیمانکاران، کامیونداران و رانندگان دیگر خودروهای سنگین داشتیم، مطرح شد که گاهی رانندگان پایین تر از نرخی که برایشان مصوب شده کار می کنند که دلیل آن کمبود کار و برای این است که بتوانند کار را بگیرند.

کاویانی اضافه کرد: گاهی دسترسی به برخی کارها برای هر راننده وجود ندارد و پیکانکاران و شرکت ها با گِرِید یک کار شروع بکار می کنند و راننده ها باید با این شرکت ها کار کنند و امکان این نیست که خودشان مستقیم کار کنند و بخش عمده ای از درآمد و هزینه این کار گاها" توسط این شرکت ها پرداخت می شود.

موازی کاری ها باعث شده شرایط سخت تر شود
وی در خصوص تناسب افزایش هزینه ها و لوازم و قطعات ماشین ها با افزایش نرخ کرایه ها گفت: این هزینه ها به تناسب افزایش نرخ کرایه برای کامیونداران جوابگو هست اما برای وانت بارها جوابگو نیست.

کاویانی با اشاره به اینکه بالای ۵۰ درصد وانت بارها به دلیل نبود یا کمبود کار با مشکل تامین معیشت مواجه هستند، به عنوان راهکار برای حل این مشکل گفت: نیاز است دستگاه های متولی مثل شهرداری، صنعت معدن و شرکت های تولیدی برای کمک و تغییر وضعیت اینها همکاری کنند.

رئیس اتحادیه کامیونداران کرج تاکید کرد: آنچه برای حل این موضوع نیاز است، مدیریت صحیح است که متاسفانه به دلیل موازی کاری هایی که وجود دارد امکان بهتر کردن شرایط را سخت کرده اگر مدیریت واحد باشد شرایط بهتر خواهد شد.

چند سالی است که با شهرداری در خصوص گرفتن عوارض های مختلف از راننده ها و پیمانکاران و دیگر به قشر رانندگان حمل و نقل درگیر هستیم، اتحادیه خیلی تلاش کرده و در آخر این موضوع به استانداری کشیده شد

وی اضافه کرد: حدود ۲۰ روز قبل جلسه ای در استانداری با معاونت اقتصادی استانداری  برگزار و مقرر شد در جلسه دیگری گزارشی به معاونت اقتصادی استانداری ارائه کنیم تا برای این موضوع تصمیم گیری شود.

بخش حمل و نقل می تواند ارتباط بین تولید و مصرف کننده را لحظه ای برقرار کند
کاویانی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی می تواند بازوی دولت و شهر باشد و حمل و نقل نیز یکی از موثرترین بخش ها در سیستم شهری است گفت: سیستم حمل و نقل می تواند ارتباط بین تولید و مصرف کننده را به لحظه برقرار کند. اگر بتوانیم برای این موضوع به عنوان یک موضوع اصلی و اساسی برنامه ریزی درستی داشته باشیم، می توانیم این بخش را هم برای مصرف کننده و هم قشر راننده به بخش برنده تبدیل کنیم.

رئیس اتحادیه کامیون داران کرج گفت: برای تحقق این امر مدیریت واحد و برنامه ریزی درست نیاز است و می توان با مدرن تر کردن این کار، قشر راننده را بهره مند کرد.

وی در خصوص حمایت اتحادیه از قشر رانندگان گفت: تا جایی که امکان داشته و در اختیارات اتحادیه بوده برایشان تامین کردیم. رانندگانی که تا سال ۹۳ عضو اتحادیه بودند را بیمه تامین اجتماعی کردیم و سعی کردیم با گرفتن سهمیه لاستیک و سهیمه بنزین برای آنها کمک کرده باشیم و در حال حاضر ۴ هزار نفر از راننده ها بیمه هستند.

کاویانی گفت: اما راننده هایی که بعد از سال ۹۳ وارد اتحادیه شدند و یا ماشین خود را عوض کردند بیمه آنها حذف شده است.

کد خبر: ۱۲۵٬۷۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha