امکان ساخت «پکسلووید» و «مولنوپیراویر» در کشور وجود دارد
دبیر کمیته علمی کشوری کرونا:

امکان ساخت «پکسلووید» و «مولنوپیراویر» در کشور وجود دارد

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز مصرف دو قرص پکسلووید و مولنوپیراویر را داده است و در کشور ما نیز توانایی ساخت این دو دارو توسط شرکت‌های داروسازی داخلی وجود دارد.

به گزارش بازار، حمیدرضا جماعتی دبیر کمیته علمی کشوری کرونا در نشست خبری با موضوع اومیکرون افزود: سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز مصرف دو قرص پکسلووید و مولنوپیراویر را داده است و در کشور ما نیز توانایی ساخت این دو دارو توسط شرکت‌های داروسازی داخلی وجود دارد و حتی تعدادی از این داروها را ساخته است و در انتظار مجوز سازمان غذا و دارو هستند.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: موارد مصرف این دو دارو برای افرادی است که در شروع بیماری کرونا هستند یا سیستم ایمنی ضعیفی دارند و امکان انتشار بیماری و تشدید آن و امکان بستری شدن در آن‌ها وجود دارد و این طور نیست که در هر فردی که سیستم ایمنی خوبی دارد، این داروها را مصرف کند.

وی افزود: این دو دارو، خوراکی است و افرادی که ریسک بالا یا بیماری زمینه‌ای دارند، می‌توانند آن‌ها را مصرف کنند. این دو دارو می‌تواند منجر به جلوگیری از پیشرفت بیماری در صورت مصرف در ۳ تا ۵ روز اول بیماری شود.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت : احتمالا هفته آینده مجوز مصرف  پکسلووید و مولنوپیراویر در ایران ، صادر می شود.

جماعتی افزود: این داروها یک بار در سازمان غذا و داروی کشورمان در هفته گذشته بررسی شده است و چون آن زمان مستندات هنوز کافی نبود، بررسی به جلسه بعد موکول شد و احتمالا هفته آینده این داروها در کشورمان تایید خواهد شد.

وی گفت: دو شرکت دارویی سنتز مولکول آن را انجام داده است و چند شرکت نیز تولید را انجام می‌دهند. پس از تایید سازمان غذا و دارو، این داروها وارد بازار می‌شود.

کد خبر: ۱۲۵٬۶۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha