۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
کریسمس به داد بیت کوین رسید| عبور پادشاه رمز ارزها از مرز ۵۰ هزار دلار
گزارش «بازار» از علل نوسان و افزایش قیمت رمز ارزها؛

کریسمس به داد بیت کوین رسید| عبور پادشاه رمز ارزها از مرز ۵۰ هزار دلار

با آنکه بیت کوین پس از مدت ها در کانال ۴۰ هزار دلاری قرار داشت اما نزدیک شدن به جشن کریسمس و سیاست آمریکا در جهت مخالفت با راه اندازی صندوق های ای تی اف بیت کوین، این ارز دیجیتال را صعودی کرد.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: بیت کوین به عنوان بزرگترین ارز دیجیتال که سرمایه گذاران بی حد و حصری را از اقصی نقاط دنیا  بسمت خود کشانده است مدتی است که با نوسان قیمت همراه است، این نوسان قیمت که باعث خروج خیلی از سرمایه گذاران درچنین بازار مجازی شده در مقابل زمینه سودآوری را برای نهنگ های سرمایه گذار ایجاد کرده است تا از این طریق سودهای فراوانی را به جیب زنند.

بیت کوین در هفته های گذشته اگرچه تا مرز ۴۲ هزار دلار نیز رفت ولی نتوانست سطح روانی مقاومت ۴۲ هزار دلاری را بشکند که در نهایت طی چند مرحله با حرکت رو به عقب،  این نوع رمز ارز ابتدا به ۴۵ هزار دلار و پس از آن ۴۷ و در نهایت دیروز با روندی صعودی قله ۵۰ هزار دلاری را فتح و اکنون به بیش ۵۱ هزار دلار رسید

مقاومت بیت کوین در مرز ۴۲ هزار دلار 
خیلی ها پیش بینی می کردند؛ درصورت شکسته شدن سطح مقاومت ۴۲ هزار دلاری قیمت بیت کوین ارزش این نوع ارز دیجیتال احتمالا تا ۳۰ هزار دلار هم نزولی می شود. اما بیت کوین در هفته های گذشته اگرچه تا مرز ۴۲ هزار دلار نیز رفت ولی نتوانست سطح روانی مقاومت ۴۲ هزار دلاری را بشکند که در نهایت طی چند مرحله با حرکت رو به عقب این نوع رمز ارز ابتدا به ۴۵ هزار دلار و پس از آن ۴۷ و در نهایت دیروز با روندی صعودی قله ۵۰ هزار دلاری را فتح و در لحظه انتشار این گزارش ۵۰ هزارو ۸۵۱ دلار رسیده است.

یکی از علل افزایش قیمت بیت کوین علاوه بر مقاومت آمریکا در برابر راه اندازی صندوق های سرمایه گذاری بیت کوین، خوش بینی سرمایه گذاران بازارهای مالی در آستانه تعطیلات جشن کریسمس است که این عوامل باعث رشد این نوع رمز ارز و عبور آن از قیمت ۵۰ هزار دلار شده است.

طی یکی دو روز اخیر قیمت بیت کوین مرز ۵۰ هزار دلاری را در نوردیده و از کانال ۴۰ هزار دلار به کانال ۵۰ هزار دلار رسیده است، چنانچه رشد بیت کوین سطح مقاومت ۵۲ هزار دلاری را بشکند مسیر افزایش قیمت را هموار کرده و احتمالا قیمت آن به بیش از ۶۰ هزار دلار هم برسد

حجم بالای معاملات بیت کوین در آستانه جشن کریسمس 
در این باره مهدی ساقی، کارشناس حقوقی فضای مجازی و رمز ارزها در گفتگو با «خبرگزاری بازار» درباره علت افزایش قیمت بیت کوین و آینده این بازار مجازی گفت: معمولا معاملات بیت کوین در روزهای منتهی به کریسمس با حجم بالایی انجام می شود که طبیعتا رشد معاملات منجر به افزایش قیمت این نوع ارز دیجیتال خواهد شد.

وی با بیان اینکه طی یکی دو روز اخیر قیمت بیت کوین مرز ۵۰ هزار دلاری را در نوردیده و از کانال ۴۰ هزار دلار به کانال ۵۰ هزار دلار رسیده است، گفت: چنانچه رشد بیت کوین سطح مقاومت ۵۲ هزار دلاری را بشکند مسیر افزایش قیمت را هموار کرده و احتمالا قیمت آن به بیش از ۶۰ هزار دلار هم برسد.

این کارشناس رمز ارز خاطرنشان کرد: اگر قیمت بیت کوین روندی کاهشی به خود گیرد و دوباره به زیر ۴۸ هزار دلار برسد سقوط آن به کانالهای پایین تر محتمل است که البته نوسان قیمت بیت کوین به چگونگی سیاست های آمریکا با تائید و یا مخالفت او با راه اندازی صندوق های سرمایه گذاری ای تی اف بر می گردد.

 نوسان قیمتی که اخیرا در بازار مجازی رمز ارزها به چشم می خورد به دلیل بیانیه فدرال رزو است که قرار بود امریکا با موافقت راه اندازی سه صندوق ای تی اف بیت کوین موافقت کند اما سکوت کرد و این سکوت و توقف باعث گران شدن رمز ارز بخصوص بیت کوین شد، اما اگر آمریکا با چنین اقدامی موافقت می کرد احتمال ریزش آن دور از ذهن نبود

تاثیر راه اندازی صندوق های ای تی اف و تصمم گیری آمریکا بر قیمت بیت کوین
ساقی با اشاره به اینکه نوسان قیمت ها ذات بازارهای سرمایه گذاری است، ادامه داد: نوسان قیمتی که اخیرا در بازار مجازی رمز ارزها به چشم می خورد به دلیل انتشار بیانیه فدرال رزو است که قرار بود امریکا با موافقت راه اندازی سه صندوق ای تی اف بیت کوین موافقت کند اما این کشور سکوت کرد و این سکوت و توقف باعث گران شدن رمز ارز بخصوص بیت کوین شد اما اگر آمریکا با چنین اقدامی موافقت می کرد احتمال ریزش آن در بازار دور از ذهن نبود.

بنا به این گزارش، بیت کوین، اولین پول دیجیتال و غیرمتمرکز جهان است که طی چند سال اخیر بازار گسترده ای را به صورت مجازی ایجاد کرده است و خیلی از سرمایه گذاران به این بازار روی آورده اند. بازاری که خیلی ها توانسته اند از آن کسب سود کنند اما ورود به چنین بازار مجازی از ریسک بالایی نیز برخوردار است. بنابراین کارشناسان توصیه می کنند افرادی باید وارد چنین بازاری شوند که از علم، فن و تخصص و تجربه کافی برخوردار باشند و به عنوان سرمایه گذاری بلند مدت به آن بیندیشند.  

قیمت بیت کوین تا زمان تنظیم این خبر ۵۱.۱۳۵ دلار و به ارزش ۱.۴۰۱.۲۰۱.۲۷۰ تومان است است که به گفته کارشناسان اگر این قیمت سطح مقاومت ۵۲ هزار دلاری را بشکند احتمال رشد آن تا ۵۸ هزار دلار و شاید بیشتر هم وجود دارد.

کد خبر: ۱۲۵٬۶۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha