۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲
افزایش تلاش ها برای توسعه روابط اقتصادی ایران و برزیل
سفیر ایران در برزیل مطرح کرد

افزایش تلاش ها برای توسعه روابط اقتصادی ایران و برزیل

سفیر ایران در برزیل گفت: با گشایش اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل سعی داریم تا ظرفیت‌های بالقوه دو کشور را به بالفعل تبدیل کنیم.

به گزارش بازار، حسین قریبی سفیر ایران در برزیل گفت با گشایش اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل سعی داریم تا ظرفیت‌های بالقوه دو کشور را به بالفعل تبدیل کنیم.

قریبی سفیر ایران در برزیل اظهار داشت: روابط اقتصادی ایران و برزیل که به رقم پنج میلیارد دلار در سال می‌رسد به طور عمده از طریق شرکت‌های بزرگ دو کشور و یا حتی شرکت‌های چند ملیتی انجام می‌شود. در این تجارت به جز زمینه‌های خاص ما یک سیستم همه شمول نداشتیم در حالیکه ظرفیت‌های دو کشور بیش از این‌ها است.

وی ادامه داد: ما می‌خواهیم ضمن اینکه تجارت موجود را حفظ، گسترده، پایدار و با ثبات سازیم این تجارت را توسعه دهیم تا شرکت‌های کوچک و متوسط نیز فعال شوند.

قریبی افزود: برای رسیدن به این هدف، بستر بانکی مهمترین بستر و مساله مهم دیگر خط مستقیم کشتیرانی است که پاسخگوی نیاز دو طرف باشد، همچنین در تلاشیم تا خط هوایی تهران و سائوپائولو را هم فعال کنیم.

وی تاکید کرد: دولت ایران اهمیت ویژه‌ای برای استفاده از ظرفیت آمریکای لاتین قائل است و ایران و برزیل هر دو از اعضای اصلی گروه ۲۰ هستند و این نشانگر ظرفیت‌هایی است که داریم و باید فعال کنیم.

سفیر ایران در برزیل تصریح کرد: علاوه بر توانمندی‌های حوزه کشاورزی و غذایی، باید در حوزه‌های دیگر مثل فرآورده‌های پتروشیمی و نفتی، صنعت، حمل و نقل، صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی دانش بنیان، همکاری‌های بیشتری با هم داشته باشیم.

کد خبر: ۱۲۵٬۶۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha