گشایش رسمی اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل

گشایش رسمی اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل

اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل با حضور رئیس اتاق مشترک بازرگانی دو کشور و سفیرجمهوری اسلامی ایران در برزیل رسما گشایش یافت.

به گزارش بازار، اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل با حضور سیدفخرالدین عامریان رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران وبرزیل، دکترحسین قریبی سفیرجمهموری اسلامی ایران درمحل دفتراتاق بازرگانی مشترک ایران وبرزیل درایالت سائوپائولوبرزیل رسماگشایش یافت

درابتدای این مراسم سیدفخرالدین عامریان رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران وبرزیل ابرازامیدواری کردکه باافتتاح رسمی این اتاق پل مشترکی میان تجارایرانی وبرزیلی برای تامین اقلام وکالاهای موردنیازدوکشوراعم ازکالاهای کشاورزی، خوراکی، دامی، تجهیزات علمی و رایانه ای، ساختمانی، دارویی، وهواپیمایی صورت پذیرد.

وی گفت: از این پس تجاروبازرگانان دوکشور باتسهیلاتی که این اتاق ایجادخواهدکردبه راحتی به تبادلات اقتصادی میان دوکشورایران وبرزیل می‌پردازند.

سید فخرالدین عامریان رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل اظهارداشت: اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل امروز با حمایت دولت جمهوری اسلامی ایران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزارت خانه های مربوطه، سفرای دوکشور در سائوپائولو به طور رسمی افتتاح شد.

وی گفت: اتاق مشترک بارزگانی ایران و برزیل به منظور تسهیل مبادلات تجاری میان دوکشور برای تجار و بازرگانان راه اندازی شد تا چشم انداز مطلوبی را برای پایداری و توسعه روابط دو کشور در همه زمینه ها ترسیم کنیم.

وی ادامه داد: اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل در ایران، پنج سال پیش راه اندازی شد و همه شرکت هایی که در این اتاق فعالیت دارند از واردکنندگان بزرگ ذرت، سویا، گوشت، روغن و دیگر کالاهای اساسی و همچنین برترین صادرکنندگان اوره، پسته، فرش، میوه، کشمش و سایر کالاهای دیگر هستند.

وی افزود: امروز با تشکیل اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل در سائوپائولو، به متنوع کردن تجارت دو کشور، ارتباط مستقیم و بدون واسطه تجار، استفاده از ظرفیت های دو طرف و همچنین رفع محدودیت های تجاری توجه خواهیم داشت.

عامریان تصریح کرد: تجار ایرانی و برزیلی اکنون به خاطر تحریم های ظالمانه و ناجوانمردانه به صورت اعتباری با یکدیگر تبادل کالا می کنند و زین پس، تجارت برای هردو طرف آسان می شود تا طرف برزیلی به گونه ای کالا را به طرف ایرانی بفروشد که دغدغه بازگشت پول خود را نداشته باشد و به صورت مستقیم تجار و تولیدکنندگان را به هم وصل کند.

وی اذعان کرد: یکی از مهمترین اهداف تشکیل اتاق بازرگانی ایران و برزیل این است که تجار ایرانی با کشاورزان برزیلی، وارد معامله شوند و اوره و آمونیاک را مستقیم به آنها تحویل دهند و محصولاتی مثل ذرت و سویا را دریافت کنند.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل تاکید کرد: هدف از تشکیل اتاق کسب درآمد برای خودش نیست بلکه قصد داریم تا دست واسطه ها را کوتاه کنیم.

وی اضافه کرد: اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل در صورتی به اهداف خود دست می یابد که تجار برزیلی هم عضو این اتاق شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل ۱۰ کمیته دارد که شامل کشاورزی، صنعت و معدن، پتروشیمی، گردشگری، ورزش، حمل و نقل، ارتباطات و ... است.

کد خبر: ۱۲۵٬۶۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha