۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
غفلت از ایجاد ارزش افزوده از طریق فرآوری مواد معدنی در آذربایجان شرقی
فعال بخش معدن آذربایجان شرقی تشریح کرد؛

غفلت از ایجاد ارزش افزوده از طریق فرآوری مواد معدنی در آذربایجان شرقی

تبریز- صدیقی، فعال بخش معدن آذربایجان شرقی گفت: از ایجاد ارزش افزوده از طریق فرآوری مواد معدنی در آذربایجان شرقی غفلت شده است.

حسن صدیقی در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به این که از ۶۸ نوع مواد معدنی موجود در کشور ، ۵۲ نوع آن در استان کشف شده است، افزود: با توجه به این که به لحاظ تنوع مواد معدنی استانِ برتر کشور هستیم چرا باید از ایجاد ارزش افزوده از طریق فرآوری مواد معدنی در استان و کشور غفلت شود.

وی ادامه داد: برخلاف وجود ۱۰ درصد ذخایر معدنی دنیا در کشور، مقدار استفاده مواد معدنی در فعالیت های اقتصادی کشور زیر یک درصد هست.

صدیقی گفت: اشتغالزایی و صادرات بخش معدن با بخش صنعت برابر بوده و استان آذربایجان شرقی برخلاف این که دارای رتبه اول ذخائر معدنی در کشور هست اما در ایجاد ارزش افزوده از مواد معدنی در رتبه پنجم کشور قرار دارد.

وی با اشاره به وجود تبعیض بین بخش صنعت و بخش معدن گفت: به نحوی که در فعالیت صنعتی با استقرار یک واحد صنعتی در شهرک صنعتی، بدون نیاز به مراجعه صنعت گر به ادارات متعدد، تمام زیرساخت ها آماده است اما برای بهره برداری از معادن، دریافت مجوزهای فراوان با استعلام های سه ساله نیاز است.

کد خبر: ۱۲۵٬۵۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha