۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
تولید ۳۶ میلیون مترمکعب پساب فاضلاب در استان همدان| پساب تولیدی در صنعت استفاده می شود
استاندار همدان اعلام کرد:

تولید ۳۶ میلیون مترمکعب پساب فاضلاب در استان همدان| پساب تولیدی در صنعت استفاده می شود

همدان - استاندار همدان با اشاره به تولید ۳۶میلیون مترمکعب پساب فاضلاب در استان همدان، گفت: تنها ۹ میلیون متر مکعب از این پساب استفاده می‌شود و باید میزان استفاده از پساب در بخش‌های مختلف افزایش یابد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی استانداری همدان؛ علیرضا قاسمی فرزاد در جلسه با مدیران نیروگاه شهید مفتح، گفت: میزان مصرف آب در بخش کشاورزی ۹۵ درصد و مصرف شرب و خانگی‌ و صنعت پنج درصد است.

وی با بیان اینکه کشور در شرایط خاصی قرار دارد و در طول چند سال اخیر مشکل خشکسالی باعث شده میزان تولید برق نیروگاه‌های ما کاهش یابد، افزود: بروز و ظهور ماینرها و پردازشگرهای رمزارزها، مزید افزایش مصرف برق در کشور شد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه تاکید دولت بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، حمایت و پشتیبانی از تولید است، گفت: نیروگاه‌ها، باید تدابیری بیاندیشند که واحدهای تولیدی دچار مشکل نشوند و از تولید باز نمانند.

قاسمی فرزاد بابیان اینکه یکی از انرژی‌های مهم در بخش تولید، برق است که از مهم‌ترین نیازهای واحدهای تولیدی به حساب می‌آید؛ گفت: با توجه به وابستگی واحدهای تولیدی به نیروی برق، ضروری است به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که به چرخه تولید آسیبی وارد نشود.

وی باتاکید بر اینکه دولت همواره حامی و پشتیبان وزارت نیرو و زیرمجموعه‌های آن بوده‌ است، گفت: نیروگاه شهید مفتح در زمینه توجه به محیط زیست، ایجاد فضای سبز و کاشت ۱۰۰هزار اصله درخت، پیشگام است.

استاندار همدان بر توسعه برج‌ها خشک که می‌تواند میزان مصرف را تا ۹۲ درصد کاهش دهد تاکید کرد و ادامه داد: میزان پساب فاضلاب در استان همدان ۳۶میلیون متر مکعب است که باید از این ظرفیت استفاده بهینه داشته باشیم.

قاسمی فرزاد گفت: با توجه به تولید ۳۶میلیون متر مکعب پساب فاضلاب در استان همدان تنها ۹ میلیون متر مکعب آن استفاده می‌شود بنابراین باید میزان استفاده از پساب در بخش‌های مختلف افزایش یابد.

وی بابیان اینکه از پساب فاضلاب در بخش صنعت استفاده می‌شود، گفت: طی این چند دهه به علت برداشت‌های بی‌رویه، ذخایر آب و سفره‌های زیرزمینی آسیب‌ بسیاری دیده‌اند که به راحتی قابل جبران نیستند ضمن اینکه فروچاله‌هایی که ایجاد شده، به دلیل برداشت‌های بی‌رویه و مصرف زیاد در طی این چند سال اخیر از سفره‌های زیرزمینی بوده است.

کد خبر: ۱۲۵٬۳۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • س IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      0 0
      سلام به شهرهای زیر مجموعه همدان م توجه بشه خوبه حداقل مثل شهرهای اطراف خارج از استان از تمام لحاظ شهر ملایر استحقاق اینو داره بشه استان ویژه که حقشم هست