۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
برون‌سپاری مدیریت مخزن در صنعت گاز
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران مطرح کرد

برون‌سپاری مدیریت مخزن در صنعت گاز

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: مدیریت مخزن از طریق قرارداد برون سپاری شرکت ملی گاز برای اولین بار در کشور انجام شده که جزو خطوط قرمز ما بوده است.

به گزارش بازار، رضا نوشادی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در مراسم امضای قرارداد طرح ذخیره‌سازی گاز در میدان خانگیران- مخزن شوریجه افزود: علیرغم اینکه بسیاری از تحلیل‌گران و منتقدان از عقب ماندگی‌ها در صنایع مختلف صحبت می‌کنند، اما عده‌ای از پرکاری صنعت گاز و بعضا از اینکه به برخی از نقاط گازرسانی کردیم انتقاد می‌کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۸۷۰ کیلومتر لوله با سایز بزرگ در دستور کار ما قرار دارد و تعداد ایستگاه‌های همزمان دو رقمی شده است.

نوشادی گفت: ما یک طرح بزرگ دیسپاچینگ داریم که کل عرصه گازرسانی را تحت پوشش قرار می‌دهد و صنعت گاز بسیار پرتکاپو و قابل احترام است.

وی با بیان اینکه شرکت ملی گاز در هدف گذاری‌های خود صعود به قلل مختلف را مدنظر دارد تصریح کرد: با قرارداد ذکر شده مدیریت مخزن را در اختیار قرار می‌دهد و این مدیریت مخزن را از طریق قرارداد برون سپاری انجام می‌دهد کاری که تاکنون جزو خطوط قرمز ما بوده است.

نوشادی افزود: در میدان شوریجه ظرفیت تولید در روز ۲۰ میلیون متر مکعب است که قرار است به ۴۰ میلیون متر مکعب برسد.

وی با بیان اینکه ما توسعه میادین گازی را در برنامه داریم گفت: دو کار بسیار نادر در شرکت ملی گاز در حال انجام است یکی ذخیره سازی گاز در گنبد نمکی کاشان و دیگری در یورشاه ورامین.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران افزود: بزودی در این دو میدان عملیات میدانی آغاز خواهد شد و ما طرح‌های متعددی داریم که امیدواریم با کمک برون سپاری این طرح‌ها این اقدامات انجام شود.

کد خبر: ۱۲۵٬۳۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha