۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴
کیفیت ساخت و سازهای کشور بسیار بد است
وزیر راه و شهرسازی:

کیفیت ساخت و سازهای کشور بسیار بد است

وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از عملکرد مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی این وزارتخانه گفت: با وجود امکانات وسیع این مرکز، کیفیت ساخت و سازها در کشور بسیار پایین و بد است.

به گزارش بازار، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل که در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور برگزار شد افزود: مرکز تحقیقات این وزارتخانه، ۲۷ هکتار زمین و امکانات پژوهشی خوبی دارد، اما کیفیت ساخت و ساز مسکن در ایران بسیار بد است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با انتقاد از بودجه این وزارتخانه در لایحه بودجه سال آینده کل کشور گفت: با این بودجه نمی‌توان طرح‌های عمرانی حوزه راه و مسکن را پیش برد و در زمان معقولی به بهره برداری رساند بنابراین باید به دنبال منابع مالی جدید برای تزریق به پروژه‌ها و تامین مالی آن‌ها باشیم.

وی با اشاره به اینکه سالانه روسیه ۲۵ تا ۳۰ هزار تن زغال‌سنگ از مسیر دریای سیاه، دریای سرخ و کانال سوئز به هند صادر می‌کند، اظهار کرد: اگر ایران در هر تن، ۲۰ تا ۳۰ دلار هم به روسیه تخفیف بدهد عبور این بار ترانزیتی از کشورمان سالانه حدود ۶ میلیارد دلار درآمد ارزی نصیب ما می‌کند.

وی ادامه داد: باید سهم ترانزیت از تولید ناخالص ملی (جی‌دی‌پی) کشور ۲۰ درصد باشد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: باید از ظرفیت بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌های راه سازی و تأمین تجهیزات در بخش ریلی استفاده کنیم.

قاسمی با اشاره به اینکه در بخش حمل و نقل، مذاکرات خوبی در سطح دنیا انجام داده‌ایم که تا زمان به نتیجه رسیدن، تشریح آن ضرورتی ندارد گفت: در بحث ساخت آزادراه، نیازی به چین یا اروپایی‌ها نداریم.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه باید به سمت سیستم‌های نوین در بخش حمل‌ونقل و مسکن حرکت کنیم، گفت: در بخش ساخت و ساز مسکن کیفیت خوبی نداریم. مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی ۲۷ هکتار زمین در بهترین منطقه تهران را در اختیار دارد، این مرکز امکانات پژوهشی خوبی دارد، اما با این حال کیفیت ساخت و ساز مسکن در کشور بسیار بد است.

قاسمی توضیح داد: امروز عمر ساختمان‌های کشور ۱۵ تا ۲۰ سال است و ما در بحث صنعتی سازی مسکن، سطح دو یا سه را هم طی نکرده‌ایم، اما دنیا از سطح هشت هم عبور کرده است.

وی افزود: در حوزه استفاده از فناوری‌های نوین مسکن، عقب ماندگی زیادی داریم و برخی می‌گویند وزارت راه می‌خواهد چینی‌ها را برای ساخت و ساز مسکن به ایران بیاورد، ما فقط می‌خواهیم فناوری صنعتی سازی را به کشور وارد کنیم و قرار نیست هیچ نیروی کار خارجی اعم از چینی یا کشور دیگری وارد ایران شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه زمان ساخت مسکن در کشور حداقل دو سال است، گفت: این درحالیست که در دنیا ساختمان‌های ۱۲ طبقه را در شش ماه می‌سازند.

کد خبر: ۱۲۵٬۲۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علیرضا IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      با احترام کار ساخت وساز در ایران مخصوصا در تهران بدست مافیای قدرت افتاده وهرکس اطاعت کند به او کار میدهند وهرکس اطاعت نکرد حوالهاش با نیستی ونابودی است