۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
اخذ مالیات بیشتر از مودیان مقدور نیست/ دولت راهکار جلوگیری از فرار مالیاتی ندارد
عضو کمیسیون بودجه مجلس:

اخذ مالیات بیشتر از مودیان مقدور نیست/ دولت راهکار جلوگیری از فرار مالیاتی ندارد

عضو کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این که دولت راهکاری برای جلوگیری از فرار مالیاتی ندارد، گفت: اخذ مالیات بیشتر از مودیان با توجه به شرایط کنونی اقتصادی مقدور نیست.

محمد حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص بودجه ۹۹ با بیان این که وابستگی به نفت در بودجه ۹۸ حدود ۱۴۵ هزار میلیارد تومان بود، اظهار داشت: در حال حاضر این وابستگی در بودجه ۹۹ به ۴۸ هزار میلیارد تومان کاهش یافته است.

وی سپس به میزان درآمد و هزینه های کشور در بودجه ۹۹ اشاره کرد و با بیان این که ۱۰۷ هزار میلیارد تومان در بحث هزینه‌های جاری کشور کسری منابع داریم، گفت: مجموع درآمدهای عمومی کشور در سال ۹۹ حدود ۲۰۶هزار میلیارد تومان دیده شده در حالی که هزینه جاری کشور ۳۷۶هزار میلیارد تومان است.

عضو کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این که دولت قصد دارد، از مودیان مالیات بیشتری دریافت کند، گفت: درآمدهای مالیاتی در بودجه ۹۹ افزایش یافته است، در حالی که پایه مالیات جدیدی در بودجه پیش بینی نشده و این امر نشان می دهد، مودیان قبلی باید طبق لایحه بودجه مالیات بیشتری بدهند و این در حالی است، که راهکار مناسبی برای جلوگیری از فرار مالیاتی ارائه نشده است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: عملا نمی توان با توجه به شرایط کنونی اقتصادی رقم مالیات دریافتی از مودیان قبلی را افزایش داد و آن را وصول کرد، اما دولت درآمدهای مالیاتی را از ۱۲۶ هزار میلیارد تومان به ۱۹۴ هزار میلیارد تومان افزایش داده است، که قابل وصول نیست.

کد خبر: ۱٬۲۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha