۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۸
منافع حاصل از افزایش حقوق دولتی معادن در بودجه ۱۴۰۱ برای ایجاد زیرساخت‌ها به کار گرفته شود
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

منافع حاصل از افزایش حقوق دولتی معادن در بودجه ۱۴۰۱ برای ایجاد زیرساخت‌ها به کار گرفته شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به افزایش حقوق دولتی معادن در بودجه، گفت: از این اعتبارات باید برای پیشرفت و ایجاد زیرساخت‌های مناسب شهرستان‌هایی که معادن در آن‌ها مستقر هستند، استفاده شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حجت اله فیروزی درباره پیش‌بینی ۴۰ هزار میلیارد تومان برای حقوق دولتی معادن در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، گفت: با وجود اینکه بیشتر معادن در مناطق کم‌برخوردار، روستایی و حاشیه شهرها مستقر هستند، ساکنان این مناطق نه تنها از حقوق دولتی معادن بهره‌مند نمی‌شوند بلکه با مشکلات حاصل از فعالیت معادن مانند مسائل زیست محیطی، تخریب جاده‌ها، آلودگی صوتی، آسیب به منابع طبیعی و... نیز درست و پنجه نرم می‌کنند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان برای حقوق دولتی معادن و بهره مالکانه پیش‌بینی شده که اگر این اعتبار تخصیص یافته و صرف شهرستان‌هایی که معادن در آن مستقر هستند، شود، گام روبه جلویی برای ساماندهی این شهرستان‌ها خواهد بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: درآمد معادن باید برای آبادانی، پیشرفت و ایجاد زیرساخت های مناسب شهرستان‌هایی که معادن در آن‌ها مستقر هستند، به کار گرفته شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم  ادامه داد: دولت اعلام کرده که در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ ساختار بودجه را به نفع مردم، کاهش هزینه‌ها و اثربخش کردن آن اصلاح کرده است که به نظر می‌رسد یکی از این اصلاحات موضوع افزایش حقوق دولتی معادن باشد.

کد خبر: ۱۲۵٬۱۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha