حمایت از تولید داخل، راهکاری برای مبارزه با قاچاق پوشاک
نایب رئیس اتحادیه پوشاک مطرح کرد

حمایت از تولید داخل، راهکاری برای مبارزه با قاچاق پوشاک

نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک گفت: کارهای اصولی مانند تامین به موقع و به اندازه مواد اولیه، حمایت از تولید و برندهای داخلی کمک زیادی به مبارزه با قاچاق می کند.

به گزارش بازار، مجید نامی، نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک گفت: در بازاری که شفافیت اقتصادی وجود ندارد بسیاری از اتفاقات رخ می دهد؛ در موضوع قاچاق فعالیتهای زیادی انجام شد.

وی ادامه داد: طبق قانون کالاهایی که در فروشگاه ها عرضه می شوند باید شناسه کالا داشته باشند و با صندوق های مکانیزه کارت خوان ها و درگاه های فروش متصل به وزارت امور اقتصاد و دارایی همزمان باشد تا بتوان کالای قاچاق را کنترل کرد.

رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک در رادیو گفت و گو یادآور شد: کنترل مناطق آزاد، مرزهای زمینی و دریایی و ته لنجی ها سخت است و این از جمله مشکلات است اما درگاه های فروش می تواند کمی از این مشکلات بکاهد.

نامی افزود: کارهای اصولی مانند تامین به موقع و به اندازه مواد اولیه، حمایت از تولید و برندهای داخلی و ثبات اقتصادی می تواند کمک های زیادی برای مبارزه با قاچاق داشته باشد.

وی همچنین تشریح کرد: برای یک تیشرت ساده حدود ۸۰ هزار تومان پارچه لازم است و حدود ۵۰ درصد مواد اولیه افزایش داشته و همین موجب گرانی تیشرت ها شده است.

کد خبر: ۱۲۵٬۱۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha