۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کردستان هزار و ۶۸۸ هکتار زمین نیاز دارد
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان:

اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کردستان هزار و ۶۸۸ هکتار زمین نیاز دارد

سنندج - مدیر کل راه وشهرسازی کردستان گفت: برابر برنامه ابلاغی نهضت ملی مسکن در کردستان، برای اجرای مناسب این طرح در مجموع هزار و ۶۸۸ هکتار زمین مورد نیاز است.

عرفان مرادی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ۸۷ هزار و ۲۳۹ واحد مسکن کل برنامه ابلاغی استان کردستان است که مقرر شده در سطح شهرهای استان و در طول چهار سال این میزان واحد مسکونی احداث شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای اجرای طرح اقدام ملی مسکن که با طرح جدید جهش تولید مسکن یکی شده و به عنوان طرح نهضت ملی شناخته می شود، گفت: در شهر سنندج کل برنامه ابلاغی ما پنج هزار و ۲۹۷ است که تاکنون برای این مهم ۹ هزار و ۹۶۷ نفر ثبت نام کرده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان بیان کرد: از مجموع متقاضیان ثبت نامی، پنج هزار و  ۹۰۵ خانوار آن واجد شرایط می باشند و از این تعداد واجد شرایط سه هزار و ۱۷۹ خانوار وجه مورد نیاز را نیز واریز کرده اند و تاکنون برای هزار و ۲۵۴ خانوار نیز تخصیص زمین صورت گرفته است.

آغاز عملیات احداث ۳۴۰ واحد طرح نهضت ملی تامین مسکن در سنندج

وی افزود: در شهر سنندج عملیات اجرایی دو پروژه با مجموع ۳۴۰ واحد شروع شده است و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته به زودی عملیات اجرایی ساخت حدود ۳۵۰ واحد دیگر نیز آغاز خواهد شد.

مرادی با اشاره به وضعیت دیگر شهرستان های استان کردستان، بیان کرد: در شهر سقز نیز کل برنامه ابلاغی هزار و ۶۰۹واحد بوده که چهار هزار و ۷۱۳ نفر ثبت نام کرده و از این تعداد دو هزار و ۳۷۵ خانوار واجد شرایط بوده و برای هزار و ۳۹۷ نفر زمین تخصیص داده شده و عملیات اجرایی ساخت هزار و ۱۹۷ واحد آغاز شده است .

وی ادامه داد: خوشبختانه در شهر سقز با الحاق ۱۱۲ هکتار زمین های حریم شهر که اخیرا در شورای عالی شهرسازی و معماری انجام شده، مشکل تامین زمین در این شهرستان نداریم.

مرادی با اشاره به تلاش های صورت گرفته در شهر مریوان در خصوص تامین زمین، گفت: با تلاش های صورت گرفته در این شهر ۱۲ هکتار زمین شامل اراضی مازاد دستگاه های اجرایی شناسایی شده و سند آنها به نام راه وشهرسازی ثبت شده است و از کل سهمیه ابلاغی ما در مریوان که هزار و ۱۷۶ واحد بوده، تعداد هزار و ۴۴۶ خانوار ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۵۱۲ خانوار واجد شرایط بوده و برای ۴۳ خانوار با توجه به شرایط خاص شهر مریوان زمین اختصاص یافته است .

وی سهمیه ابلاغی اقدام ملی مسکن در شهرستان بانه را هزار و ۷۳ واحد عنوان کرد و گفت: تعداد ۲۵۰ خانوار نسبت به ثبت نام اقدام کرده و برای ۲۴۸ واحد در همان سایت مسکن مهر زمین تهیه شده است .

مرادی در ادامه به شهرهای دیواندره، کامیاران، بیجار و قروه نیز اشاره کرده و گفت: در همه شهرها اقدامات مناسبی هم در زمینه تهیه زمین وهم در زمینه اختصاص به خانوارهای واجد شرایط انجام شده و از تمامی ظرفیت کارشناسی و پیمانکاری استفاده خواهیم کرد تا طرح های تولید مسکن در استان به خوبی و شایستگی به سرانجام برسد.

کد خبر: ۱۲۵٬۱۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha