تولید سینی نشاء کاغذی ۶۰ درصد ارزانتر از نمونه های خارجی| تامین نقدینگی؛ چالش اصلی همه تولیدکنندگان
تولیدکننده سینی نشاء کاغذی در گفتگو با بازار

تولید سینی نشاء کاغذی ۶۰ درصد ارزانتر از نمونه های خارجی| تامین نقدینگی؛ چالش اصلی همه تولیدکنندگان

کاشی، تولید کننده سینی نشاء کاغذی با بیان اینکه این محصول مخصوص کشت ذرت و چغندر است گفت: قیمت آن در داخل تا ۶۰ درصد ارزانتر از نمونه های خارجی است.

بازار گروه کشاورزی: به گفته کارشناسان، توسعه و پیشرفت در بخش کشاورزی کشور مستلزم به روز شدن ادوات و تجهیزات کشت و زراعت است. با این وجود به دلیل بالا بودن قیمت محصولات خارجی و به روز کشورهای اروپایی، برخی تولید کنندگان داخلی برای تامین نیاز کشاورزان با انجام یکسری تحقیقات و گرفتن نمونه های خارجی و در ادامه با مهندسی معکوس کردن آن، سعی دارند بخشی از بازار را تامین کنند. تا از این طریق علاوه بر اینکه نیاز به واردات را کاهش می دهند در بحث بالا بردن سطح بهره وری و افزایش تولیدات نیز گام بردارند.

جمشید کاشی مدیر شرکت فعال در زمینه ساخت و تولید ادوات کشاورزی است که با تولید یکسری محصولات داخلی سعی دارد بخشی از نیاز صنعت کشاورزی را تامین کند. او در خصوص عمده تولیدات خود می گوید: بخشی از محصولات را بومی سازی کردیم؛ یعنی با کمک از شرکت های معتبر، مهندسی معکوس کردیم و با توجه به شرایط اقلیمی کشور، سینی های نشا را بومی سازی کردیم.

سینی نشاء کاغذی داخلی که برای کشت های صنعتی، چغندر و ذرت کارایی دارد ۶۰ درصد ارزانتر از نمونه های خارجی است

کارایی سینی های نشاء کاغذی در کشت ذرت، چغندر و کشت های صنعتی
کاشی ادامه می دهد: همچنین یک محصول جدید که تولید کردیم برای کشت نشاء است که برای مراکز تحقیقاتی و پرورش گل و گیاه استفاده می شود. در واقع سعی می کنیم با سنجش بازار بخشی از نیازهای بازار را مرتفع سازیم.

او می گوید: این سینی نشاء کاغذی، در اصل یک محصول جدید ما است که روی آن کار تحقیقاتی انجام شده اما هنوز به تولید انبوه نرسیده چون نتوانستیم آینده را ببینیم و از طرف دیگر مستلزم حمایت های دولتی است که تا به حال حمایتی نشده است.

کاشی می افزاید: این سینی نشاء کاغذی برای کشت های صنعتی، چغندر قند و ذرت کارایی دارد. بنابراین وقتی در داخل تولید کنیم علاوه بر اینکه جلوی خروج ارز را می گیرد حداقل تا ۶۰ درصد نسبت به نمونه های خارجی برای مشتریان کمتر تمام می شود.

او در خصوص اصلی ترین خواسته و نیاز کشاورزان در این حوزه می گوید: آنچه در درجه اول اهمیت است یکی کیفیت است و دیگری هزینه است؛ هزینه ها چون در دو سال اخیر بسیار افزایش پیدا کرده به همین دلیل بازار هنوز نتوانسته به یک تعادل بین تولید و مصرف برسد در نتیجه خلاء ای در این میان ایجاد شده است.

انتظار داریم مسئولان روی قیمت ها کنترل داشته باشند که در هر دوره ای از سفارش یا تولید با افزایش قیمت پلکانی مواجه نشویم

خواست ما از مسئولان کنترل کردن قیمت ها است| نقدینگی؛ مشکل اصلی تولید در کشور
این فعال بخش کشاورزی می گوید: انتظار داریم مسئولان روی قیمت ها کنترل داشته باشند که در هر دوره ای از سفارش یا تولید با افزایش قیمت پلکانی مواجه نشویم و در نهایت موجب نشود یکسری از دست اندرکاران این زنجیره غذایی در این میان منفصل شوند و بخشی از کار هم از بین برود.

کاشی در خصوص اصلی ترین چالش های مسیر تولید نیز می گوید: تولید در ایران دائما با چالش درگیر هستیم با این وجود بحث تامین نقدینگی اصلی ترین چالش هر تولید کننده ای است. چون با توجه به افزایش هزینه های تولید در بازه برگشت سرمایه ما کمبودی ایجاد می شود که عمدتا مشکلات زیادی را برای ما ایجاد می کند.

او در خصوص دیگر تولیدات مجموعه خود نیز می گوید: بخشی دیگر از تولیدات ما در حوزه سیستم های آبیاری است که در این مسیر نیز  قدم هایی برداشته ایم.

کاشی می افزاید: تولیدات ما در این بخش عمدتا مربوط به تولید لوله های آبیاری و همچنین کشت های گلخانه ای است که بخشی از کار را برنامه ریزی کردیم انجام می شود. با این حال نیاز به حمایت های دولتی است که تحت این حمایت ها بتوانیم کارها را سریعتر پیش ببریم.

کد خبر: ۱۲۵٬۰۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha