۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴
اقتصاد آلمان طی سه ماه آینده منقبض خواهد شد| ادامه روند تورم در بزرگترین اقتصاد اروپا
بانک مرکزی آلمان گزارش داد؛

اقتصاد آلمان طی سه ماه آینده منقبض خواهد شد| ادامه روند تورم در بزرگترین اقتصاد اروپا

بوندس‌بانک با انتشار گزارشی تاکید کرد که اقتصاد آلمان به عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا، ممکن است طی سه‌ماهه جاری منقبض شده و نرخ تورم نیز همچنان مثبت باقی بماند.

به گزارش بازار، بوندس‌بانک با انتشار گزارشی تاکید کرد که اقتصاد آلمان به عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا، ممکن است طی سه‌ماهه جاری منقبض شود؛ چراکه به گفته این بانک، شیوع مجدد همه گیری کروناویروس باعث وضع محدودیت‌های جدید شده و خریداران را در خانه نگه می‌دارد.

بانک مرکزی آلمان در گزارش ماهانه خود اعلام کرد که فعالیت در برخی بخش های خدماتی "به طور قابل توجهی با مشکل مواجه شده است". در حالی که ضربه به فروش باید کمتر از یک سال قبل باشد، زیرا محدودیت‌های کنونی شدیدتر هستند و فقط یک دوره زمانی نسبتاً کوتاه را پوشش می‌دهند، با اینحال فشار مداوم بر روی منابع، فشارهای بیشتری را بر دوش اقتصاد این کشور اضافه می کنند. 

به گفته بانک مرکزی آلمان، ضریب اعتماد تجاری در آلمان، طی ماه دسامبر برای ششمین ماه متوالی کاهش یافته و با شیوع مجدد کرونا در اروپا و آلمان، انتظارات مربوط به بهبود شرایط اقتصادی، آنطور که تصور می شد پیش نرفته است. بوندس‌بانک هفته گذشته پیش‌بینی‌های مروبط رشد اقتصادی خود را برای امسال و سال آینده کاهش داده و نسبت به عقب‌نشینی اقتصاد در فصل زمستان هشدار داد.

بانک مرکزی آلمان همچنین در خصوص افزایش تورم در بهار آینده پیش بینی کرد که هزینه‌های بخش های خدماتی خصوصی در فصل آینده افزایش پیدا کندو با اینحال، معتقد است که اقتصاد این کشور احتمالا شاهد رفع تنگناهای عرضه تا پایان سال ۲۰۲۲ خواهد بود.

روز دوشنبه، بوندس بانک همچنین با اشاره به افزایش شدید قیمت گاز طبیعی که احتمالاً در آغاز سال ۲۰۲۲ ، اعلام کرد که احتمالا افزایش قیمت سالانه اقلام مصرفی در آلمان در ماه های آینده، همچنان بالای ۴ درصد باقی بماند.

کد خبر: ۱۲۵٬۰۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha