۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹
۶۰ درصد از صادرات کالای زنجان به کشور ترکیه است
مدیرکل گمرک زنجان:

۶۰ درصد از صادرات کالای زنجان به کشور ترکیه است

زنجان- مدیرکل گمرک استان زنجان با بیان اینکه ۶۰ درصد از صادرات کالای استان به کشور ترکیه است، گفت: بیشترین واردات کالا هم از کشور ترکیه است. 

 میرهاشم سید احمدی  در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در استان زنجان رتبه اول صادرات با میزان ۷۶ درصد مربوط به شرکت‌های سرب و روی است،گفت: در واردات چهار برابر میانگین کشوری رشد داریم. 

وی با بیان اینکه در واردات استان رتبه اول خاک روی به خود اختصاص داده است،اظهار کرد: از نظر وزنی ۲۷۵ میلیون دلار و از نظر ارزش دلاری ۷۳ میلیون دلار است.

مدیرکل گمرک زنجان با بیان اینکه تاکنون بیش از ۴۰۰ میلیون دلار صادرات در استان محقق شده است،گفت: گفت: در صادرات استان زنجان از نظر وزنی هم رکورد جدیدی  ثبت شده است. 

احمدی به واردات کالا به استان اشاره کرد و ابراز دشت: میزان واردات از ۲۵۲ میلیون دلار در سال ۹۲ به ۴۱۱ میلیون دلار در سال ۹۹ رسید. 

وی  به ورود موقت هم اشاره کرد و ابراز کرد: طی سالجاری ورود موقت ۳۰۰ هزار تن بوده و با توجه به اینکه از نظر دلاری بالای ۹۰ میلیون دلار هستیم. 

مدیرکل گمرک زنجان با بیان اینکه گمرک استان از نظر درآمدی هم از ۱۱۷ در سال ۹۵ به ۲۲۰ میلیون دلار در سال ۹۹ رسیده است،گفت: ۷۵ درصد صادرات ما به کشورهای همسایه است. 

احمدی با بیان اینکه ۶۰ درصد از صادرات کالای استان به کشور ترکیه است،افزود: بیشترین واردات کالا هم از کشور ترکیه است.

کد خبر: ۱۲۵٬۰۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha