۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸
خواص گیاهان دارویی

خواص گیاهان دارویی

از گذشته مردم از گیاهان دارویی برای درمان بیماری های مختلف استفاده می کردند.

به گزارش بازار، از گذشته مردم از گیاهان دارویی برای درمان بیماری های مختلف استفاده می کردند. امروزه نیز طب سنتی در بین مردم طرفداران زیادی دارد و بسیاری از افراد برای درمان بیماری ها از خواص گیاهان دارویی استفاده می کنند. در ادامه به برخی از آنها خواهیم پرداخت.

زنجبیل

برخی خواص زنجبیل عبارت است از:

 افزایش سوخت ساز بدن

کاهش نفخ و تسکین درد

درمان سرماخوردگی و آنفولانزا

کاهش قندخون در مبتلایان به دیابت نوع ۲

تولید کننده هورمون تستوسترون و بالا برنده قدرت باروری مردان

مرتفع کننده بسیاری از مشکلات عصبی

ضد قولنج بدن بوده و از ابتلا به قولنج شدن کمک می کند.

حالت تهوع را درمان می کند.

مقابله و پیشگیری از سرطان

زیره سبز

طبع این دانه گرم و خشک است. این دانه گیاهی یک درمان موثر برای لاغری و کاهش وزن است. برای از بین بردن وزن و چربی اضافی می توان دانه زیره و یا عرق زیره را می توان میل کرد. طبع این دانه گرم و خشک است. این دانه گیاهی یک درمان موثر برای لاغری و کاهش وزن است.

روش استفاده از زیره برای لاغری :

۱. عرق زیره:

این  عرق گیاهی سرشار از فیبر است که موجب کاهش اشتها و افزایش متابولیسم بدن می شود و مصرف روزانه یک فنجان از عرق زیره در رسیدن به نتیجه مطلوب توصیه می شود. می توان عرق زیره را به همراه یک قاشق عسل طبیعی مصرف نمود.

در صورت استفاده از عرق  این گیاه مطمئن باشید عرق  مصرفی اصل و طبیعی باشد که در غیر این صورت اثرگذاری نخواهد داشت. می توانید جهت خرید عرقیات گیاهی سنتی به سایت عطاری گلدشت مراجعه فرمایید.

۲.  پودر + ماست

این ترکیب را بعد از هر وعده غذایی به مدت ۱۵ روز استفاده کنید تا شاهد نتایج مطلوب آن باشید.

۳. درمان به کمک دانه زیره

در این روش ۲ قاشق غذاخوری دانه زیره را به مدت ۵-۶ ساعت یا یک شب در آب خیس کنید. سپس، دانه ها را جوشانده و از صافی عبور دهید. در مرحله بعد با افزودن آب لیمو به این نوشیدنی می توان آن را مصرف نمود.   این نوشیدنی را به مدت ۲ هفته و با معده خالی میل کنید.

۴.  دمنوش 

افرادی که به خوردن دمنوش علاقه دارند و می خواهند وزن خود را کمتر کنند می توانند از دمنوش این دانه استفاده کنند. به مدت ۲۰ روز بعد از غذا از این دمنوش میل کنید.

سنبل الطیب

سنبل الطیب یکی از انواع گیاهان دارویی بوده که خواص دارویی زیادی دارد. درمان بیخوابی، اظطراب و استرس و بیش فعالی کودکان جز خواص بی نظیر این گیاه می باشد. لیارین موجود در سنبل الطیب با بهبود سطوح GABA، باعث آرامش شده و با حفظ سطح سروتونین به درمان استرس و اضطراب کمک می‌کند.

 همچنین اسید والرنیک و والرنول موجود در عصاره ریشه این گیاه به عنوان ضد اضطراب طبیعی عمل می‌کنند. برای درمان استرس و اضطراب ۱۲۰ تا ۲۰۰ میلی گرماز آن را ۳ بار در روز مصرف کنید.

این گیاه به طور قابل توجهی، بی خوابی شبانه را درمان می‌کند، کیفیت خواب را بهبود می بخشد و بر خلاف بسیاری از قرص‌های شیمیایی، باعث خواب آلودگی صبحگاهی نمی‌شود.

گل ختمی

این گیاه باعث رفع التهاب مثانه و قطع ادرار و در درمان آسم و گرفتگی صدا مؤثر است همچنین برای سرماخوردگی مناسب است.

خواص گیاهان دارویی

خارشتر

سنگ‌های کلیه و مثانه را دفع می‌کند. شستشو دهنده‌ی کلیه‌ها است و برای سیاه سرفه نیز مفید است. طبع این عرق گرم و خشک می‌باشد.

بابونه

طبع گرم دارد و نیروبخش است. عفونت‌های دردناک را برطرف می‌کند. اختلالت قاعدگی را تنظیم و ورم بیضه و رحم را فرو می‌نشاند. کرم‌کش است.

بادرنجبویه

طبع گرم دارد و برای حافظه مفید است. تقویت کننده‌ی مغز، قلب، معده می‌باشد. خستگی روحی، بی‌حوصلگی، سردردهای عصبی و تنگی نفس را درمان می‌کند.

برگ چنار

ضدآسم، چاق‌کننده و تب بر است، درد و ورم زانو و مفاصل را که از گرمی مزاج می‌باشد، تسکین می‌دهد. اگر آن را بر بدن بمالید باعث شفافیت پوست می‌شود.

برگ گردو

قندخون را پایین می‌آورد. نقرس را درمان می‌کند و ورم مفاصل را که از سردی مزاج باشد تسکین می‌دهد.

بومادران

طبیعتی گرم دارد و در درمان اختلالات قاعدگی در دوران بلوغ و یائسگی و کاهش دردهای عادت ماهیانه مفید می باشد.

خواص گیاهان دارویی

برگ بید

تقویت‌کننده معده، آرام‌بخش، تقویت‌کننده قلب، ضدتشنج و تب‌بُر است. یرقان و سردرد را درمان می‌کند.

 زنیان

طبیعتی گرم دارد و ضدعفونی‌کننده‌ی قوی معده است. ضدنفخ، قارچ، انگل و اسهال است. برای رفع اعتیاد و مضرات آن بسیار مفید است.

گلدشت تولیدکننده عرقیات سنتی است که نزدیک ۱۰۰ نوع عرق گیاهی را با گیاهان کوهی تولید و عرضه می کند. عطاری آنلاین گلدشت، علاوه بر تولید عرقیات سنتی و درمانی، خرید گیاهان دارویی انواع  ادویه و چاشنی، سرکه و دمنوش های گیاهی را نیز عرضه می‌کند.

کد خبر: ۱۲۴٬۹۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha