۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
ثبت ۱۲۸ میلیون تردد در جاده های همدان / ۲۲۰۰ کیلومتر از حریم راه‌ها آزاد شد
مدیرکل راهداری همدان خبر داد:

ثبت ۱۲۸ میلیون تردد در جاده های همدان / ۲۲۰۰ کیلومتر از حریم راه‌ها آزاد شد

همدان - مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به اینکه در هشت ماهه سال جاری تعداد ۱۲۸ میلیون تردد در جاده های همدان ثبت شده است، عنوان کرد: در این زمینه افزایش ۷ درصدی را شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار بازار، صفر صادقی‌راد ظهر دوشنبه در نشست خبری و تور رسانه ای به مناسبت هفته راهداری با بیان اینکه همدان به عنوان معبر و مسیر عبور استان‌های غرب کشور مطرح است، عنوان کرد: این استان هم چنین در مقطعی به عنوان هاب اربعین در کشور مطرح بود.

وی با اشاره به اینکه در استان همدان تعداد ۳۴ راهدار خانه با ۵۳۲ نیروی انسانی و ۲۸۲ دستگاه ماشین آلات فعال است، اظهار کرد: تلاش ما بر این است که خدمات خوبی را در راستای ارتقای ایمنی جاده‌ای مهیّا سایم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به اینکه در ۸ ماهه سال جاری تعداد ۱۲۸ میلیون تردد در جاده های استان همدان ثبت شده است، عنوان کرد: در این زمینه افزایش هفت درصدی را شاهد هستیم و ترددها در موعد مشابه سال قبل برابر ۱۱۹ میلیون مورد بوده است.

طی هشت ماهه نخست سال جاری تعداد ۱۳ میلیون وسیله نقلیه به استان همدان وارد و به همان میزان از استان خارج شده‌اند

صادقی راد عنوان کرد: طی هشت ماهه نخست سال جاری، تعداد ۱۳ میلیون وسیله نقلیه به استان وارد و به همان میزان از استان خارج شده‌اند که نسبت به سال قبل افزایش چهار درصدی را در این زمینه شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه تعداد ۶۶ سامانه کنترل سرعت در استان همدان وجود دارد که حدود ۳۱ سامانه نیز اضافه خواهد شد، مطرح کرد: هر دستگاه نصب شده، هزینه ای بالغ بر یک میلیارد تومان نیاز دارد.

وی اافه کرد: تعداد ۷۶ سامانه تردد شمار و ۳۷۰ سامانه راه‌یاب ماهواره‌ای و تعداد چهار سامانه توزین در حال حرکت در استان همدان فعالیت دارند.

ثبت ۱۲۸ میلیون تردد در جاده های همدان / ۲۲۰۰ کیلومتر از حریم راه‌ها آزاد شد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه ۲۴۰ خط تلفن ۱۴۱ در استان پاسخگوی مردم است، به وضعیت حمل کالا از جاده‌های استان همدان اشاره کرد و گفت: سالانه ۱۲ میلیون تن کالا در جاده‌های استان حمل می‌شود که در هشت ماهه سال جاری بالغ بر هفت میلیون و ۲۵۰ هزار تن کالا و یک میلیون و ۶۶۰ هزار تن سیمان در جاده‌های استان همدان جابه جا شده است.

صادقی راد با تصریح بر اینکه همدان در حمل و نقل کالای اساسی از بنادر موفق عمل کرده است، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا بیستم آذرماه بالغ بر ۲۰ هزار دستگاه و در یک ماه اخیر ۶ هزار دستگاه کامیون به بنادر اعزام شده‌اند و کالاهای اساسی را در اقصی‌نقاط کشور توزیع کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ایمن‌سازی فیزیکی و آموزشی مدارس حاشیه راه‌های در استان در دستور کار قرار دارد، گفت: سال‌های پیش ایمن سازی ۳۸ مدرسه و در سال جاری با توجه به امکانات ۲۰ مدرسه حاشیه راه‌ها را در این زمینه در دستور کار داریم.

صادقی راد از انجام ۵۱ هزار و ۱۴۶ مورد معاینه فنی در هشت ماه ابتدایی امسال خبر داد و گفت: در این مدت ۴۲ هزار و ۳۹۰ برگه معاینه فنی صادر شده است.

۱۵ کیلومتر نصب حفاظ و ۱۳ کیلومتر روشنایی در جاده‌ها انجام شد که از این میزان هفت کیلومتر در گردنه اسدآباد به انجام رسیده است

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان در ادامه صحبت‌های خود به ایمن سازی گردنه اسدآباد و سایر محورها اشاره کرد و افزود: ۱۵ کیلومتر نصب حفاظ و ۱۳ کیلومتر روشنایی در جاده‌ها انجام شد که از این میزان هفت کیلومتر در گردنه اسدآباد به انجام رسیده است.

وی با تصریح بر اینکه بالغ بر ۲۶ میلیارد تومان برای ایجاد حفاظ و روشنایی گردنه اسدآباد هزینه می‌شود، مطرح کرد: بالغ بر دو هزار و ۲۸۳ کیلومتر آزادسازی حریم در استان انجام شده است.

ایمن سازی ۱۱۶ نقطه حادثه خیز در استان همدان
مسعود رستمی نیز به وضعیت نقاط حادثه خیز در استان همدان و اقدامات صورت گرفته در مسیر ایمن سازی آن‌ها اشاره کرد و افزود: از ۱۱۶ نقطه حادثه‌خیز در استان همدان ۹۶ مورد بررسی و همه آن‌ها آشکارسازی و ایمن‌سازی شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان با بیان اینکه تعداد ۶۵ نقطه حادثه‌خیز استان همدان رفع شده است، گفت: در سال جاری تعداد هفت نقطه به صورت کامل رفع حادثه شده و در تلاشیم تا مابقی راه‌ها را هم ایمن سازی نماییم.

وی از بررسی ۸۶ نقطه پیشنهادی دیگر به عنوان نقاط حادثه خیز در استان همدان خبر داد و گفت: این نقاط با همکاری پلیس شناسایی و عناوین آن ها، جهت بررسی به تهران ارسال شده اند.

رستمی با بیان اینکه حدود ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه‌خیز استان همدان نیاز است، گفت: پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه در استان همدان وجود دارد که برای برف‌روبی آن‌ها سالانه بالغ بر ۱۰ هزار تن نمک و ۸۰ هزار تن ماسه در جاده‌های استان همدان خریداری و ذخیره می‌شود.

کد خبر: ۱۲۴٬۹۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha