۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
قیمت شیرینی شب یلدا در زنجان افزایش نمی یابد
رئیس اتحادیه قنادان زنجان، بستنی و آبمیوه فروشان زنجان:

قیمت شیرینی شب یلدا در زنجان افزایش نمی یابد

زنجان- رسولی، رئیس اتحادیه قنادان زنجان، بستنی و آبمیوه فروشان زنجان گفت: قیمت شیرینی شب یلدا در استان زنجان افزایش نمی یابد.

رسول محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازارگفت: قیمت مواد اولیه شیرینی ارتباط مستقیمی به قیمت وضعیت بازار ارز دارد و به همین خاطر نوسانات قیمت ارز موجب افزایش قیمت مواد می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه همین افزایش قیمت ارز موجب شده است که قنادان ضرر بسیاری کنند، گفت: با توجه به اینکه قیمت خامه، شکر، روغن و سایر مواد مصرفی مانند کاکائو چند برابر شده است و از طرفی قدرت خرید مردم کاهش‌ یافته لذا این شغل در حال حاضر صرفه اقتصادی چندانی ندارد.

رئیس اتحادیه قنادان زنجان، بستنی و آبمیوه فروشان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۱۰ قنادی در زنجان فعال است که کارگر هر قنادی حدود ۷ نفر است، تصریح کرد: همین افزایش قیمت‌ها و افزایش دستمزد کارگر صاحب قنادی را مجبور می‌کند که تعدیل نیرو کند، چرا که برایش صرفه اقتصادی ندارد.

محمدی با اشاره به اینکه افزایش قیمت شیرینی در ابتدای سال جاری رخ داد اما باز هم کفاف هزینه‌های قنادان را نمی‌دهد، بیان کرد: به همین خاطر دوباره درخواست افزایش قیمت را داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه قیمت پیشنهادی از سوی اتحادیه در حدود ۴۰ درصد بوده است، اضافه کرد: البته قیمتی که موافقت خواهد شد شاید کمتر از درصد اعلامی باشد.

رئیس اتحادیه قنادان زنجان، بستنی و آبمیوه فروشان زنجان با بیان اینکه اتحادیه و خود قنادان مخالف افزایش قیمت هستند، تصریح کرد: قاعدتا افزایش قیمت موجب کاهش قدرت خرید مردم و در نهایت   ضرر بیشتری خواهد شد، اما در این موقعیت چاره‌ای جز این کار نداریم.

محمدی تصریح کرد: ما تلاش داریم نهایتا شیرینی سالانه یکبار افزایش قیمت داشته باشد، چون افزایش بیش از حد به ضرر خود قنادان هم است، اما تورم و افزایش قیمت مواد اولیه موجب چنین کاری شده است.

وی به قیمت شیرینی شب یلدا هم اشاره کرد و گفت: قیمت شیرینی شب یلدا تغییری نکرده و همان قیمت قبلی است.

کد خبر: ۱۲۴٬۹۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha