۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
خروجی نامطلوب بانکها در حمایت از تولید و اشتغال| تیم اقتصادی دولت ورود کند
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بازار:

خروجی نامطلوب بانکها در حمایت از تولید و اشتغال| تیم اقتصادی دولت ورود کند

اصغر سلیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تیم اقتصادی دولت به حوزه ماموریت‌های بانکی ورود کرده و بانک‌ها را به سمت مسئولیت‌های اصلی خود سوق دهند.

اصغر سلیمی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به عملکرد نامطلوب بانک‌ها در حمایت از تولید اظهار داشت: بسیاری از بانک‌ها متاسفانه منابع لازم را دریافت کرده و در زمینه حمایت از تولید و اشتغال خروجی مناسبی ندارند.

وی تاکید کرد: متاسفانه بانک‌ها پیرو رویکردهای غلط به بنگاه‌داری می‌پردازند و از همین حیث املاک و مستقلات زیادی در اختیار دارند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بسیاری از مراکز تولیدی در اختیار بانک‌ها است اظهار داشت: یکی از وظایف مهم بانک‌ها بانکداری است نه اینکه به سمت بنگاه‌داری حرکت کنند لذا بانک‌ها باید به عنوان یک کاتالیزور در اقتصاد ایران عمل کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به واقع بنگاه‌داری و یا اقداماتی از قبیل بازارگردانی خارج از وظایف بانک‌هاست و ما انتظار داریم تیم اقتصادی دولت به حوزه ماموریت‌های بانکی ورود کرده و بانک‌ها را به سمت مسئولیت‌های اصلی خود سوق دهند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: همچنین بانک‌ها باید حمایت از تولید داخل و حمایت از سرمایه گذاری داخلی را مد نظر قرار دهند و نباید به سمت بنگاهداری حرکت کنند.

کد خبر: ۱۲۴٬۸۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha