۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۹
افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت آجیل| شیرینی ۵۰ درصد گران شد
عضو انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان گلستان مطرح کرد

افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت آجیل| شیرینی ۵۰ درصد گران شد

گرگان- رضایی، عضو هیات مدیره انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان گلستان از افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت آجیل خبر داد و گفت: در حال حاضر محصولاتی مانند آجیل و شیرینی جزو اقلام ضروری به شمار نمی روند.

موسی الرضا رضایی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این که میزان آجیل موجود در استان برای استفاده مردم کافی است، اظهار کرد: از این رو نیازی به وادات آجیل از سایر استان نداریم.

او با بیان این نکته که در چهار واحد تولیدی استان حدود ۳۰۰ تن آجیل فراوری و بسته بندی می شود، افزود: محصولات این واحدهای تولیدی قابل رقابت با سایر محصولات با برند معروف در بازار هستند.

رضایی از افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت آجیل نسبت به سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: با وجود رشد قیمت هزینه های جانبی، برای شب یلدا افزایش قیمت در بخش آجیل و خشکبار نخواهیم داشت.

به گفته او، آجیل و شیرینی مانند مرغ، گوشت و نان جزو اقلام ضروری به شمار نمی روند بنابراین استقبال در این بخش قدری کاهش یافته است.

عضو هیات مدیره انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان ضمن یادآوری افزایش ۵۰ درصدی قیمت شیرینی نسبت به سال گذشته، افزود: علت این رشد ۵۰ درصدی، افزایش هزینه هایی مانند شکر، روغن، تخم مرغ وهزینه کارگری است.

او با بیان این نکته که قیمت شیرینی را عرضه و تقاضا قیمت تعیین  نمی کند، ادامه داد: متاسفانه افزایش قیمت آجیل وابسطه به تقاضا در بازار است.

رضایی استاندارد افزایش قیمت از درب کارخانه تا به دست مصرف کننده را  ۲۰ درصد اعلام کرد و گفت: افزایش قیمت بیشتر از این اندازه غیر قانونی است و گرانفروشی به شمار می رود.

کد خبر: ۱۲۴٬۸۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha