۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
حدود ۷۳۰ هزار معلم مشمول رتبه‌بندی می‌شوند
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس:

حدود ۷۳۰ هزار معلم مشمول رتبه‌بندی می‌شوند

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مراسم معلمان پژوهشگر و مؤلف آموزش و پرورش، با اشاره به تصویب لایحه رتبه بندی معلمان در صحن مجلس، گفت: حدود ۷۳۰ هزار معلم مشمول رتبه بندی می‌شوند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علیرضا منادی سفیدان در مراسم تجلیل از معلمان و فرهنگیان پژوهنده و مؤلف تبریز  با اشاره به تصویب لایحه رتبه بندی معلمان، هدف اصلی رتبه‌بندی معلمان را افزایش کیفیت آموزشی برشمرد.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات  و فناوری مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در مجموع ۷۳۰ هزار معلم شامل طرح رتبه بندی خواهند شد که در طول دوره ۱۰۰ ساله تاسیس نظام نوین آموزش و پرورش تصویب چنین قانونی بی‌سابقه است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی اجرای طرح رتبه بندی معلمان افزایش کیفیت آموزشی است، افزود: معلم باید مطالعه داشته باشد، در نتیجه معلم با سواد دانش آموزان با سوادی را تقدیم جامعه خواهد کرد.

منادی سفیدان اضافه کرد: طرح رتبه‌بندی معلمان با بودجه ۱۲.۵ هزار میلیارد تومانی از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰  اجرایی خواهد شد و از سال آینده ۲۵ هزار میلیارد تومان بودجه به این کار اختصاص خواهد یافت.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس تصریح کرد: حداقل حقوقی که یک معلم تازه کار در بدو ورود به وادی معلمی خواهد گرفت، برابر ۸۰ درصد حقوق یک مربی دانشگاه تهران یعنی ۸ میلیون و ۸۰ هزار تومان است؛ در ادامه معلمان بسته به میزان سابقه، مدرک تحصیلی و تالیفات حقوقشان تنظیم خواهد شد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه تامین رفاه معلم را موجب آبادانی مملکت دانست و گفت: رتبه بندی رقابت را بین معلمان بالا خواهد برد و هر کجا که رقابت باشد مسلما کیفیت آموزش نیز بیشتر خواهد شد. اصلی ترین عنصر آموزش در کشور معلمان هستند، لذا باید معلم خوب و باسواد را در جامعه افزایش دهیم.

کد خبر: ۱۲۴٬۸۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha