۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
فروش نهاده‌های خام دامی در بازار دغدغه تولیدکنندگان مازندران است
مدیرعامل شرکت کارخانجات خوراک دام مازندران:

فروش نهاده‌های خام دامی در بازار دغدغه تولیدکنندگان مازندران است

ساری- کیهانی، مدیرعامل شرکت تامین نیاز کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان مازندران گفت: ورود و فروش نهاده‌های خام در بازار از مهمترین دغدغه‌ها است و باید راه‌های خروج خارج از شبکه بسته شود.

حسین کیهانی در گفتگو با خبرنگار بازار میزان نهاده های مورد نیاز دام و طیور را در کشور ۱۲ میلیون تن ذکر کرد و گفت: این نهاده ها با تخصیص ارز وارد کشور می شود و از اواخر سال ۹۸ ساماندهی نهاده ها در قالب سامانه بازارگاه انجام می شود.

وی با بیان اینکه ورود نهاده های خام به حاشیه بازار و فروش آزاد مهمترین دغدغه به شمار می رود، گفت: برخی راه های فرار وجود دارد و دولت باید نسبت به مسدود کردن راه های فرار و فروش خارج از شبکه نهاده اقدام کند.

وی ادامه داد: منتقدان ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی ایجاد رانت را از تبعات آن می دانند و در پی حذف این ارز هستند اما مصرف و عرضه خام نهاده از جمله دغدغه هاست و باید جلوی آن گرفته شود.

کیهانی یادآور شد: پیشنهاد ما این است که ماده خام در کارخانه های خوراک دام و طیور فرا روی شود و به عنوان خوراک آماده در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد زیرا از این طریق دولت می تواند نظارت بیشتری روی ۷۰۰ کارخانه خوراک دام در کشور داشته باشد.

مدیرعامل شرکت تامین نیاز کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان مازندران ادامه داد: همچنین مصرف می تواند به راحتی به خوراک مورد نیاز برای دام و طیور دست یابد و دولت باید از طریق کارخانجات خوراک، خلا تامین نهاده را برای مرغداری ها پر کند.

کد خبر: ۱۲۴٬۸۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha