۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶
اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای آذربایجان شرقی برای دومین سال متوالی
با هدف تامین امنیت غذایی انجام می شود؛

اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای آذربایجان شرقی برای دومین سال متوالی

تبریز- مدیرکل ستاد اجرائی فرمان امام در آذربایجان شرقی از اجرای دومین سال طرح جهش تولید در دیمزارهای آذربایجان شرقی با هدف تامین امنیت غذایی و بهبود معیشت کشاورزان آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، مصباح ربانی صبح امروز دوشنبه در جمع فعالان بخش کشاورزی استان ضمن قدردانی از تلاش های مدیران شهرستانها، کارشناسان و کلیه عوامل جهادکشاورزی که موثر در حوزه جهش تولید بوده اند گفت: ستاد اجرائی فرمان امام سعی نموده است در کنار تلاشهای سازمان جهادکشاورزی در راستای پیشبرد طرح جهش تولید اصطکاک های موجود را حل نموده و به حل مشکلات در سطح کلان بپردازد.

وی اظهار داشت: خوشبختانه تجربه دو ساله نشان می دهد که با تلاشهای رئیس سازمان و مدیران شهرستان های جهادکشاورزی، طرح جهش تولید محقق شده است.

وی ضمن اعلام آمادگی ستاد اجرایی فرمان امام در مورد هماهنگی و همکاری در هر زمینه ای که نیازمند پیگیری و تسریع روند باشد، اظهار داشت: ستاد اجرائی فرمان امام سعی نموده است در کنار تلاشهای سازمان جهادکشاورزی در راستای پیشبرد طرح جهش تولید اصطکاک های موجود را حل نموده و به حل مشکلات در سطح کلان بپردازد.

ربانی با اشاره به نگرانی موجود در مورد فاصله ای که بین کشت صورت گرفته و آنچه در سامانه بیمه ثبت می شود، گفت: از آنجا که ممکن است در صورت پایین بودن سطح کشت، برش در نظر گرفته شده استانی محقق نگردد، ضروری است این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای آذربایجان شرقی با هدف تامین امنیت غذایی صورت می گیرد گفت: اجرای این طرح در پایداری اشتغال و محرومیت زدایی، بهبود معیشت بهره‌برداران، رونق کشاورزی در اراضی دیم‌زار و کم‌بازده، کشت محصولات کم‌آب‌ و وابسته به نزولات آسمانی، به امنیت غذایی کشور کمک فراوانی خواهد کرد.

وی بهبود معیشت کشاورزان  آذربایجان شرقی را در راستای اجرای کامل طرح جهش تولید عنوان نمود و اظهار داشت: در این طرح بهره‌برداران طرف قرارداد از مساعدت در بیمه محصولات کشاورزی، تامین ادوات کشاورزی، تامین و توزیع نهاده (سم، بذر و کود) و توانمندسازی کارشناسان و بهره‌برداران با اجرای برنامه های ترویجی و آموزشی برخوردار خواهند شد.

کد خبر: ۱۲۴٬۸۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha