۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
تکمیل سد خداآفرین نیازمند یک هزار میلیارد تومان اعتبار است
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل:

تکمیل سد خداآفرین نیازمند یک هزار میلیارد تومان اعتبار است

اردبیل - مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با بیان اینکه تاکنون یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای اجرای شبکه سد خداآفرین هزینه شده است، گفت: یک هزار میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است تا این پروژه تکمیل و آماده افتتاح شود.

به گزارش خبرنگار بازار، عباس جنگی مرنی صبح یکشنبه در جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی اردبیل در محل آب منطقه‌ای استان اظهار کرد: این شرکت تقریبا شبکه اصلی آبیاری خداآفرین در نواحی عمرانی یک و دو به مساحت بیش از ۱۵ هزار هکتار را احداث کرده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۱۵۰۰ هکتار از اراضی شبکه آبیاری خداآفرین در ناحیه عمرانی اول نیز زیر کشت رفته است و این سطح کشت با تشکیل شرکتهای تعاونی تولید روستایی و معرفی رسمی آنها برای تامین آب، به بیش از هفت هزار هکتار افزایش می یابد.

جنگی مرنی افزود: در سال جهش تولید، تخصیص اعتبار مالی لازم برای تکمیل و افتتاح پروژه‌های نیمه تمام استان پیگیری خواهد شد که از این بین پروژه‌های مرزی استان اردبیل مورد توجه جدی هستند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: برای سایر پروژه‌های مرزی نظیر سد عمارت و سد عنبران نیز به ترتیب ۳۵۰ میلیارد تومان و ۴۱ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در این شرایط سخت اقتصادی امیدواریم با تامین اعتبار مالی این پروژه‌ها هم در اسرع وقت، تکمیل و افتتاح شوند.

وی گفت: وزارت نیرو و شرکت آب منطقه ای اردبیل، تامین منابع مالی لازم برای طرح‌های شبکه آبیاری خداآفرین، سد عمارت و سد عنبران را پیگیری می کند.

جنگی مرنی افزود: با تاکید استاندار اردبیل، به دنبال منابع مالی جدید برای تکمیل پروژه‌های حوزه آب و خاک هستیم تا با همراهی سازمان جهاد کشاورزی استان پروژه‌های مورد نظر را به بهره‌برداری برسانیم.

وی تصریح کرد: از جمله این منابع مالی، استفاده از فاینانس داخلی بانکهای عامل برای احداث شبکه‌های آبیاری گیوی و سبلان هستند که مقرر شده حدود ۲۸۰ میلیارد تومان برای این دو شبکه اعتبار مالی دریافت گردد و این شبکه ها احداث شوند.

کد خبر: ۱۲٬۴۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha