۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۶
 ۶۰ درصد گندم مصرفی نانوایی‌های شاهرود و میامی وارداتی است
فرماندار شاهرود:

۶۰ درصد گندم مصرفی نانوایی‌های شاهرود و میامی وارداتی است

شاهرود- فرماندار شاهرود با بیان اینکه ۶۰ درصد گندم مصرفی نانوایی‌های شهرستان‌های شاهرود و میامی وارداتی است، گفت: سیاست‌های کلی اداره کل غله استان سمنان واردات گندم از جنوب کشور است.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه شاهرود ابوطالب جلالی در جمع خبرنگاران پس از مراسم افتتاح پایانه تخلیه و بارگیری در راه آهن شمال شرق(۱) شاهرود و همچنین بازدید کارخانه آرد سرچشمه شاهرود با بیان اینکه این کارخانه آرد  حدود ۳۰ سال است که آرد مصرفی شاهرود و میامی را تامین می کند، ابراز داشت:  هم اکنون ۶۰ درصد گندم مصرفی نانوایی های شهرستان های شاهرود و میامی وارداتی است.

وی با بیان اینکه سیاست‌های کلی اداره کل غله استان سمنان واردات گندم از جنوب کشور از طریق حمل و نقل ریلی است، تصریح کرد:  در برنامه پنجم و ششم توسعه کشور حمل و نقل ریلی به دلیل مقرون به صرفه بودن مورد تاکید قرار گرفت.

فرماندار شاهرود گفت: طی چند سال گذشته به دلیل خشکسالی در کل کشور و همچنین در این منطقه، تولید گندم کاهش یافت، این در حالی است که تا قبل از سال ۹۱ کل گندم مصرفی در شهرستان شاهرود و میامی تولید می شد.

فرماندار شاهرود از انتقال ۲۵ هزار تن گندم طی شش ماه آینده از طریق حمل و نقل ریلی به این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: در صورت تحقق این امر حدود ۱۰۰ میلیارد ریال در حمل و نقل ریلی نسبت به حمل با کامیون صرفه جویی می شود.

جلالی با بیان اینکه کیفیت محصولات انتقالی توسط حمل و نقل ریلی بهتر از حمل جاده ای حفظ می شود، افزود:  واگن های حمل غلات از مبداء حرکت توسط نماینده بازرگانی دولتی ایران پلمب و در مقصد نیز توسط نماینده اداره غله فک پلمب می شود.

پایانه تخلیه و بارگیری راه آهن شمال شرق(۱) به نام شهید علی اصغر اشرفی نامگذاری شد، این شهید کارگر کارخانه آرد سرچشمه شاهرود بود که در سال ۶۵ به جبهه حق علیه باطل اعزام شد و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

کد خبر: ۱۲۴٬۷۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha