۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
ورود شورای گفتگوی مازندران به تعدیل فاصله تاسیسات گلخانه ای و دامی
رئیس اتاق بازرگانی مازندران مطرح کرد

ورود شورای گفتگوی مازندران به تعدیل فاصله تاسیسات گلخانه ای و دامی

ساری- رئیس اتاق بازرگانی مازندران خواستار کاهش فواصل تاسیسات گلخانه ای و دامی در استان شد و تعدیل آن را ضروری دانست و گفت: شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی به این زمینه ورود پیدا کرده است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق بازرگانی مازندران، عبدالله مهاجر با اشاره به مغایرت هایی که در قوانین نسبت به فواصل در زمینه یادشده وجود دارد، این موضوع را سبب اختلال در فعالیت صنایع بخش کشاورزی و دامی عنوان و اظهار کرد: شرایط نوین به وجود آمده است و کارها به صورت علمی دنبال می شود به طوریکه در سایر کشورها، موضوعی به نام فواصل معنا پیدا نمی کند.

وی گفت: برخی دستگاههای اجرایی بر مبنای جزیره ای عمل‌کردن می گویند نمی شود و زیر بار نمی روند و همین یکجانبه نگری، سبب بسیاری از مشکلات است.

دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مازندران تأکید کرد: فواصل تأسیسات گلخانه ای با دامی باید کاهش یابد و موضوعی که به آن ورود پیدا کردیم کاملا قانونی و در راستای بهبود فضای کسب و کار است؛ در صورتیکه در زمان وزیر سابق جهاد کشاورزی دو بار مصوبه و دو بار بخشنامه می شود، جلسات متعددی نیز برگزار شد و بارها اعلام کردیم که اصلا در مازندران موضوعی به نام فواصل جواب نمی دهد.

ایجاد بروکراسی جدید با برون سپاری های نادرست
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران این موضوع را یک معضل مهم در استان عنوان کرد که باید با تصحیح و تصمیم درست، حل شود.

حسن خیریانپور با بیان اینکه یکی از اولویتهای مهم ما در استان توسعه کشت گلخانه ای اعم از خاکی و هیدروپونیک است، افزود: براساس رأی عمومی دیوان عدالت اداری، اعمال تبصره یک را برای زیربخشهای کشاورزی تسری دادند؛ اینکه سرمایه گذار اسناد بیاورد، در کارگروه مطرح شود، برای تغییر کاربری هزینه کند، اینها فرآیندهای زمانبر است که اثرات منفی در پی دارد، لذا باید این مراحل را با کمک بازرسی کاهش بدهیم.

وی تصریح کرد: بخشی از برون سپاری ها در تسهیل و برخی دیگر در تقلیل هزینه و برخی دیگر نیز در سرعت انجام کار موثر هستند و برخی از برون‌سپاری ها نه تنها هیچکدام از اینها را ندارند بلکه به سلامت انجام کار منتهی نشد و خود، یک بروکراسی جدید ایجاد کرد.

کد خبر: ۱۲۴٬۷۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha