۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹
اجرای طرح پایلوت تغذیه پنبه در عنبرآباد
مدیر جهاد کشاورزی ارزوئیه خبر داد

اجرای طرح پایلوت تغذیه پنبه در عنبرآباد

کرمان- پورعبدالله، مدیر جهاد کشاورزی ارزوئیه از اجرای طرح پایلوت تغذیه پنبه با استفاده از کودهای ریز مغذی در عنبرآباد خبر داد.

یوسف پورعبدالله در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: طی سه ماه اخیر ۴۰۰  لیتر ماده جلب کننده سراتراپ به صورت رایگان  برای تله گذاری در باغات انار و مرکبات شهرستان ارزوئیه به منظور ردیابی و شکار آفت توزیع شده است.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه های آموزشی در باغات و آشنایی کشاورزان گفت: بازدید از فروشگاههای نهاده و سموم کشاورزی شهرستان انجام شده و بر این اساس ۱۰ قوطی سموم قاچاق و تاریخ گذشته جمع آوری شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه از نمونه برداری و ردیابی بیماری گرینینگ مرکبات خبر داد و افزود: از باغات مشکوک یا دارای علائم نمونه برداری انجام و به منظور انجام تست های پی. سی. آر به مرکز استان ارسال شد.

وی بیان کرد: دامداران پس از پلاک کردن دام های خود که توسط نظام مهندسی انجام می شود و پس از تایید مدیریت جهاد کشاورزی، نهاده های خود را از عامل توزیع مجاز در شهرستان دریافت می کنند.

پورعبدالله با اشاره به تامین بذر گندم شهرستان با تولید ۵ هزار تن گندم بذری ارقام شبرنگ، خلیل و سیروان با انعقاد قرارداد با سه پیمانکار بذری، اظهار کرد: ۱۸ هزار هکتار در شهرستان زیر کشت گندم قرار دارد.

وی همچنین سطح زیر کشت دانه روغنی کلزا را ۳۵۰ هکتار اعلام کرد و افزود: طرح پایلوت تغذیه پنبه با استفاده از کودهای ریز مغذی سولوپتاس، ۲۰۲۰۲۰، اسیدهیومیک و آهن در حال اجرست.

کد خبر: ۱۲۴٬۷۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha