۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹
قانون مالیات بر خانه های خالی تا پایان بهمن در خراسان جنوبی اجرا می شود
مدیر کل امور مالیاتی خراسان جنوبی:

قانون مالیات بر خانه های خالی تا پایان بهمن در خراسان جنوبی اجرا می شود

بیرجند- مدیر کل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: قانون مالیات بر خانه های خالی به استناد قانون و تایید شورای نگهبان تا پایان بهمن سال جاری در استان اجرا می شود.

جعفر احسانی مهر در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: واحدهای مسکونی که بیش از ۱۲۰ روز خالی از سکنه باشند بر اساس قانون مشمول مالیات خانه های خالی می شوند.

وی  با اشاره به اینکه این قانون یک الزام است و باید اجرا شود، افزود: قانون مالیات بر خانه های خالی در استان به شهرهای زیر یکصد هزار نفر جمعیت تعلق می گیرد اما تمام واحدهای مسکونی شهری و روستایی استان موظف به ثبت نام در سامانه هستند.

وی ادامه داد: ثبت نام افراد در سامانه املاک و اسناد صورت می گیرد و بعد از آن اطلاعات خانه ها توسط راه و شهرسازی استان در اختیار اداره مالیاتی قرار می گیرد.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی با بیان اینکه قرار بود این اطلاعات تا پایان آذر ماه جمع آوری شود، افزود: تاکنون هیچ گونه اطلاعاتی از اداره کل راه و شهرسازی استان در اختیار ما قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه این قانون تا پایان بهمن سال جاری باید در استان اجرا شود ،گفت: افرادی که در سامانه ثبت نام نکنند بر نرخ مالیات سال اول ۲۰ درصد افزوده شده و جریمه می شوند.

احسانی مهر به نرخ های مالیات بر خانه های خالی هم اشاره کرد و افزود: نرخ مالیات برای خانه ها و سال های آن متفاوت است که برای افرادی که از ۱ تا ۴ واحد مسکونی خالی دارند مبلغ بیش از ۲ برابر محاسبه می شود.

کد خبر: ۱۲۴٬۶۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha