۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
بازارهای صادراتی را به راحتی از دست می دهیم
رئیس اتحادیه باغداران مازندران:

بازارهای صادراتی را به راحتی از دست می دهیم

ساری- شعبانی، رئیس اتحادیه باغداران مازندران با بیان اینکه بازارهای خارجی را به زحمت به دست می‌آوریم، گفت: این بازارها را به راحتی از دست می‌دهیم.

محمدرضا شعبانی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه برخی کشورها نظیر ترکیه بازارهای هدف را تحت تصرف خود درآورده است، افزود: این درحالی که صادرکنندگان ما آموزش های لازم را در بازارهای جهانی ندارند.

وی با تاکید براینکه صادرکننده باید قوانین صادراتی را بدانند، افزود: نوع بسته بندی، کیفیت، سموم و غیره از جمله آموزش هایی است که باید صادرکنندگان کسب کنند و باید سازمان جهاد کشاورزی و اتاق بازرگانی آموزش های لازم را ارائه دهند.

رئیس اتحادیه باغداران مازندران با اظهار اینکه اکنون بازارهای خارجی را به دست می آوریم اما آن را از دست می دهیم، اظهار داشت: برای رقابت با کشورهای قدرتمندی نظیر ترکیه در بازارهای هدف باید ضوابط بازارهای هدف را بشناسیم.

شعبانی ادامه داد: این درحالی که در همه دنیا مشوق های صادراتی برای فعالان این بخش درنظر گرفته می شود و به رغم آنکه در قانون مشخص شده، چند سالی این مشوق ها اعمال نمی شود.

وی گفت: اگر مشوق ها را پرداخت کنیم انگیزه صادرکننده بیشتر می شود و کشورهای هدف را از دست نمی دهیم و اکنون بازارهای هدف را با زحمت فراوان به دست می آوریم و به راحتی از دست می دهیم.

رئیس اتحادیه باغداران مازندران تصریح کرد: مشوق‌ها سبب می‌شود تا صادرکننده به سوی صادرات گام بردارد و با توجه فراهم نبودن زیرساخت ها و هزینه بر بودن حمل ونقل باید از تجار و صادرکننده حمایت کنیم.

مازندران دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن مرکبات تولید می‌کند و پیش بینی شده تا پایان سال جاری ۵۰۰ هزار تن مرکبات و کیوی از استان صادر شود.

کد خبر: ۱۲۴٬۶۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha