۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
شبکه گذاری خط لوله گاز در کردستان به بیش از ۵۴۰ کیلومتر در سال جاری رسید
مدیرعامل شرکت گاز کردستان:

شبکه گذاری خط لوله گاز در کردستان به بیش از ۵۴۰ کیلومتر در سال جاری رسید

سنندج – مدیرعامل شرکت گاز کردستان با اشاره به تداوم گازرسانی به مناطق شهری و روستایی، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از۵۴۰ کیلومتر شبکه گذاری در بخش شهری و روستایی استان کردستان انجام گرفته است.

احمد فعله گری در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به آخرین وضعیت گازرسانی به مناطق شهری و روستایی در استان کردستان، اظهار کرد: علیرغم شرایط سخت جغرافیایی و وضعیت جوی، ولی توسعه شبکه گازرسانی در کردستان در مناطق شهری و روستایی همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته برای افزایش ظریب نفوذ گاز طبیعی در استان کردستان، یادآور شد: در حال حاضر ۳۲ شهر با ضریب ۱۰۰ درصد و هزار و ۴۳۰ روستا با ضریب نفوذ بیش از ۹۶ درصد تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان بیان کرد: همزان با افزایش شمار واحدهای صنعتی در این استان، گازرسانی به بخش صنعت در استان کردستان نیز روندی شتابان داشته و سبب تقویت و رونق فعالیت های تجاری در این خطه شده است.

وی به سختی های فعالیت عمرانی در استان کردستان اشاره کرد و افزود: وضعیت جغرافیایی و توپوگرافی استان کردستان با جاهای دیگر کشور متفاوت بوده و تداوم گازرسانی به شهرها و روستاهای استان در سال‌های اخیر با وجود اعمال تحریم‌ها و فشار اقتصادی فراوان نه‌ تنها متوقف نشده بلکه با تلاش و همت بالای مسئولان صنعت گاز کشور این کار با تکیه بر توان و حضور مؤثر شرکت‌های داخلی شتاب بیشتری گرفته است.

روزانه دو کیلومتر شبکه گذاری گاز در کردستان انجام می شود

فعله گری یادآور شد: با بررسی حجم لوله گذاری در سال جدید مشخص می شود هر روز بیش از دو کیلومتر شبکه گذاری در سطح استان کردستان انجام گرفته است و خوشبختانه هم اکنون نیز این روند به صورت جدی در دست اجرا و پیگیری است.

وی ضمن اشاره به آخرین میزان شبکه گذاری خط لوله گاز در استان کردستان، بیان کرد: حجم شبکه گذاری تا پایان آبان ماه سال جاری و با در نظر گرفتن مسیر طولانی و پر پیچ و خم روستاهای باقیمانده بیش از ۵۴۰ کیلومتر بوده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان  با اشاره به دور دست بودن روستاهای باقیمانده و سختی چندین برابر اجرای لوله گذاری در مسیرهای ناهموار، سنگی و شیب دار، گفت: در فرودین ماه متراژ لوله گذاری ۲۰ کیلومتر، اردیبهشت ماه ۶۶ کیلومتر ، خرداد ماه  ۶۳ کیلومتر، تیرماه ۸۸ کیلومتر، مرداد ماه ۷۳ کیلومتر، شهریور ماه ۹۲ کیلومتر، مهر ماه ۷۲ کیلومتر، آبان ماه ۶۶کیلومتر شبکه گذاری انجام گرفته است .

فعله گری طول کل شبکه های اجراء شده در بخش شهری و روستایی در استان کردستان از بدو تاسیس تا پایان آبان ماه را ۱۲  هزار کیلومتر ذکر کرد و گفت: انتظار می رود که در سایه اقدامات صورت گرفته زمینه برای خدمت رسانی بهتر به مردم استان کردستان فراهم شود و بدون شک با ورود گاز به مناطق شهری و روستایی، بخش زیادی از نیازهای مردم رفع شده و زمینه برای کاهش استفاده از سوخت های دیگر نیز فراهم می شود.

کد خبر: ۱۲۴٬۶۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha