۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۲
تعادل و ثبات در بازار سرمایه؛ نتیجه مدیریت حرفه‌ای و قابل قبول در صندوق تثبیت
کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد

تعادل و ثبات در بازار سرمایه؛ نتیجه مدیریت حرفه‌ای و قابل قبول در صندوق تثبیت

اگر منابع خوبی به سمت صندوق تثبیت سرازیر و مدیریت حرفه‌ای و قابل قبولی در آن انجام شود، ضمن تعادل بخشی به بازار سرمایه، سبب رونق معامله‌ها و پرهیز از هرگونه نوسان گیری غیرمتعارف می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، محمد علی احمدزاده اصل کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر تقویت صندوق تثبیت بازار سرمایه به منظور حمایت از بازار  گفت: صندوق تثبیت بازار اقدام بسیار خوبی در جهت تعادل‌بخشی و ثبات در بازار سرمایه است به شرط آنکه ضمن عملیاتی شدن برنامه‌های صندوق، سازوکار اجرایی آن کلیت بازار را تحت پوشش قرار دهد و به یک سهم خاص و ویژه پرداخته نشود تا امکان نوسان گیری برای یک عده خاص فراهم نشود.

احمدزاده اصل عنوان کرد: به نظر می‌رسد صندوق تثبیت در جهت حمایت کلی از بازار سرمایه گام‌های خوبی را بردارد و با توجه به ارزندگی بسیاری از سهام‌هایی که در بورس اوراق بهادار یا فرابورس هستند، سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه با توجه به شرایط بنیادی اغلب شرکت‌ها انتخاب خوب و درستی در شرایط فعلی خواهد بود.

وی تصریح کرد: این موضوع که در راستای حمایت از بازار، برای نخستین بار؛ دولت برای نخستین بار تصمیم گرفته است درآمد ناشی از مالیات معاملات بازار سرمایه را صرف خود این بازار کند اتفاق بسیار مثبت و مبارکی است و در عمل نشان داد که دولت صندوق تثبیت بازار سرمایه را بیش از پیش به رسمیت شناخته و به کمک این ابزار از بازار حمایت می‌کند.

احمدزاده اصل اظهار کرد: صندوق تثبیت در آینده می‌تواند سهام‌ها را برای متعادل‌سازی و برای متقاضیان به صورت عمده و در قالب بلوکی واگذار کند و این شرایط در حال حاضر در بازار سرمایه فراهم است.

وی گفت: رویکرد اصلی صندوق تثبیت در ایران، حمایت از سهامداران خرد است. بنابراین بهترین رویکرد برای دستیابی به نتیجه مطلوب این است که تمام برنامه‌های صندوق تثبیت فقط روی سهام شرکت‌ها بزرگ و خیلی بزرگ متمرکز نباشد. بلکه صندوق تثبیت از کلیت بازار سرمایه بدون در نظر گرفتن کوچکی و بزرگی سهام حمایت کند تا از همه سهام شرکت‌هایی که امکان خریدش برای سرمایه‌گذاران وجود دارد، براساس اطلاعات درست و واقعی حمایت شود.

این کارشناس بازار سرمایه خاطر نشان کرد: اگر منابع خوبی به صندوق تثبیت واریز شود و اگر مدیریت حرفه ای و قابل قبولی روی آن انجام گیرد، ضمن تعادل بخشی بازار سرمایه، سبب رونق معامله‌ها و پرهیز از هرگونه نوسان گیری غیرمتعارف شده و در نهایت فضا برای واگذاری از طریق صندوق تثبیت برای بسیاری از سهام های مطرح بازار به صورت کاملا شفاف امکانپذیر شود.

کد خبر: ۱۲۴٬۵۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha