۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳
کمبود علوفه در بین عشایر ایلام | ۸ هزار تن نهاده توزیع شد
مدیرکل امور عشایری ایلام:

کمبود علوفه در بین عشایر ایلام | ۸ هزار تن نهاده توزیع شد

ایلام- یاسمی، مدیرکل امور عشایری ایلام با اشاره به کمبود علوفه در بین عشایر ایلام گفت: تاکنون هشت هزار تن نهاده دامی بین عشایر استان توزیع شده است.

فرشاد یاسمی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: تعاونی های عشایری یک بنگاه اقتصادی هستند و بیشترین ارتباط با عشایر در ارائه خدمات را دارند.

وی افزود: با تلاش ها و همکاری های اتحادیه عشایری استان و تشکل های شهرستان ها تاکنون بیش از هشت تن نهاده دامی بین عشایر استان تهیه و توزیع شده است.

مدیرکل امور عشایری ایلام با اشاره به اینکه همچنان با کمبود شدید علوفه روبرو هستیم، گفت: دام های عشایر استان ایلام به دلیل خشکسالی نیازمند ۳۰ هزار تن نهاده دامی هستند.

یاسمی تصریح کرد: تعاونی های عشایری در تامین مایحتاج عمومی عشایر و ارائه خدمات متنوع از جمله صدور کارت شناسایی عشایر، هویت گذاری و پلاک کوبی دام نقش مهمی دارند.

وی گفت: باتوجه به خشکسالی اخیر در سطح استان و کمبود نقدینگی عشایر، اعتبارات ویژه برای ارائه تسهیلات به عشایر استان ضروری است.

جامعه عشایری استان ایلام با در اختیار داشتن یک میلیون و ۴۰۰ هزار رأس دام سالانه هشت هزار و ۱۰۰ تن گوشت قرمز، ۲۵ هزار تن شیر، ۴۶۵ تن روغن حیوانی، ۳۶۰ تن کشک و یک هزار و ۳۵۰ تن پشم تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

کد خبر: ۱۲۴٬۵۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha