۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷
۱۱ هزار میلیارد تومان وصولی مالیات آذربایجان‌شرقی در سال آینده
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی خبرداد؛

۱۱ هزار میلیارد تومان وصولی مالیات آذربایجان‌شرقی در سال آینده

تبریز- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: در بودجه سال آینده میزان وصول مالیات استان آذربایجان‌شرقی نزدیک به ۱۱ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش بازار، داوود بهبودی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بودجه، برنامه پولی دولت برای کشور است که از چه منابعی درآمد کسب و در کجا خرج خواهد شد. سیاست‌های پولی، تکالیف دولت، مدیریت نیروی انسانی و ... رویکرد دولت را در بودجه مشخص می‌کند.

وی افزود: بودجه کل اقتصاد کشور نیست ؛ هرچند که فاکتور مهمی است. به‌طور مثال بحث تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری کمتر از ۱۰ درصد منابع سرمایه‌گذاری توسط دولت تامین می‌شود.

بهبودی تصریح کرد: در سال‌های گذشته عده‌ای برای بودجه خود ردیف باز کرده بودند و نزدیک به یک‌هزار ردیف بودجه ایجاد شده بود. نظام برنامه‌ریزی ما در سال‌های گذشته بخشی بوده و نمی‌توان به یکباره آن را تغییر داد اما اگر در سال‌های آینده استان‌ها محور باشند اوضاع ساماندهی می‌شود.

این اقتصاددان ابراز داشت: اگر با شرایط فعلی پیش رویم و روند اتمام پروژه‌ها کند باشد به ۵۰ سال زمان برای اتمام پروژه‌های فعلی استان نیاز خواهیم داشت. با تورم و قیمت‌های فعلی به ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام استان نیاز است البته به شرطی که تخصیص اعتبارات به صورت کامل و نقد داده شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی، یادآور شد: در بودجه سال آینده میزان وصول مالیات استان آذربایجان‌شرقی نزدیک به ۱۱ هزار میلیارد تومان است که این رقم امسال حدود ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود.

بهبودی خاطرنشان کرد: بعضا داده‌هایی در فضای مجازی منتشر می‌شود که اساسا غلط است؛ مثلا هفته گذشته اعلام شد که بودجه اصفهان سه برابر استان ماست در حالیکه این رقم میزان دریافت مالیات است.

وی ادامه داد: درآمد استان در سال آینده رقم ۱۱ هزار و ۶۲۳ میلیارد تومان خواهد بود که این رقم در سال گذشته ۶ هزار و ۵۲۸ میلیارد تومان بود همچنین نقش مالیاتی استان ۲.۵ درصد از کل کشور خواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی، میانگین رشد سهم درآمدی استان‎‌های کشور را در سال آینده ۷۶.۸۷ درصد اعلام و تصریح کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۱، سهم استان از درآمدهای کشور با ۷۸.۰۵ درصد رشد نسبت به سال قبل ۲.۵۸ درصد است.

کد خبر: ۱۲۴٬۵۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha