اعضای هیات‌مدیره اتاق بازرگانی و صنعت اسلامی انتخاب شدند
در نشست هیات مدیره اتاق بازرگانی و صنعت اسلامی؛

اعضای هیات‌مدیره اتاق بازرگانی و صنعت اسلامی انتخاب شدند

سی‌ودومین نشست هیات مدیره اتاق بازرگانی و صنعت اسلامی برگزار شد. در این نشست ضمن انتخاب اعضای هیات مدیره، درباره برنامه‌های اتاق اسلامی در سال میلادی پیش رو برنامه‌ریزی شد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، سی‌ودومین نشست هیات مدیره اتاق بازرگانی و صنعت اسلامی به انتخاب اعضای هیات مدیره، کمیته مالی و نمایندگان اتاق اسلامی در گستره‌های جغرافیایی و همچنین تعیین برنامه‌های اتاق اسلامی در سال میلادی پیش رو اختصاص داشت.

در این نشست که به میزبانی اتاق بازرگانی مکه برگزار شد نواب فعلی یعنی ترکیه، مصر و قطر و در کمیته مالی نیز اعضای فعلی یعنی ایران، ترکیه، پاکستان، مصر، اردن، کویت، عربستان و امارات متحده عربی ابقا شدند و در این ترکیب تنها عمان جایگزین تونس شد.

همچنین با درخواست کشورهای عضو در کمیته اجرایی رئیس و نواب رئیس اتاق اسلامی به همراه   کشورهای چاد، آذربایجان، عربستان و پاکستان تعیین شدند.

در این جلسه مقرر شد راهکارهای تامین مالی خرد با مشارکت فعال اتاق اسلامی و اتاق‌های عضو بین اعضا تقویت شود و در این بین نماینده اتاق ایران با اشاره به بحث تامین مالی خرد از اتاق اسلامی درخواست کرد تا منبع تامین و چگونگی اختصاص آن را با مشارکت کمینه مالی مشخص شود.

در این بین یوسف الخلاوی، دبیرکل اتاق اسلامی به اصلاحات صورت گرفته در مباحث مالی از جمله تبدیل ذخایر اتاق اسلامی به دلار و ارزهای معتبر اشاره کرد و گزارش‌ مالی سالانه اتاق اسلامی را ارائه داد.

در نهایت مقرر شد سی‌وسومین نشست هیات‌مدیره می ۲۰۲۲ در مسقط  و سی‌وچهارمین نشست هیات مدیره به میزبانی جمهوری آذربایجان سال آینده در تاریخی که اعلام خواهد شد، برگزار شود.

کد خبر: ۱۲۴٬۵۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha