۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷
انسداد ۲۳ حلقه چاه غیر مجاز در هفته گذشته

انسداد ۲۳ حلقه چاه غیر مجاز در هفته گذشته

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران، از انسداد ۲۳ حلقه چاه غیرمجاز در هفته گذشته و جلوگیری از برداشت سالانه بیش از ۲۲۴ هزار متر مکعب آب از سفره‌های زیرزمینی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت آب منطقه‌ای تهران، احمدعلی قربانیان معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران افزود: با تلاش کارشناسان واحد حقوقی و اکیپ گشت، بازرسی و نظارت امورهای منابع آب تهران، شهرری و دماوند، ۲۳ حلقه چاه غیر مجاز با مجموع عمق ۵۳۵ متر و دبی ۱۱.۹ لیتر بر ثانیه پر و مسدود شد.

قربانیان اضافه کرد: با انجام این عملیات از تخلیه سالانه ۲۲۴ هزار و ۷۰۰ متر مکعب آب از سفره‌های زیرزمینی این امورها جلوگیری به عمل آمد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان اینکه طی این مدت، با تلاش گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضایی، ۱۵ حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد امور منابع آب تهران و دماوند شناسایی شد، تصریح کرد: در راستای کاهش میزان مصرف آب، کاهش هدر رفت آب، تغییر الگوی کشت و مدیریت و کنترل میزان بهره برداری از چاه‌های دارای پروانه بهره‌برداری، نیز نسبت به نصب ۱۱ دستگاه کنتور حجمی و هوشمند روی چاه‌های پروانه‌دار توسط امور آب تهران اقدام شد.

وی با اشاره به توقیف تجهیزات حفاری چاه غیرمجاز شامل چکش برقی و بالابر توسط امور منابع آب دماوند، طی هفته گذشته گفت: حفاظت از منابع آب یکی از بزرگترین و مهم‌ترین دغدغه‌های شرکت آب منطقه‌ای تهران بوده و در این راستا، این شرکت همه تلاش خود را به‌کار می‌بندد.

کد خبر: ۱۲۴٬۵۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha