۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲
اورست به طور غیر رسمی معرفی شد
فورد در چالش انتخاب پیشرانه

اورست به طور غیر رسمی معرفی شد

گروه خودروسازی فورد اس یو وی سایز متوسط خود یعنی اورست را در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ راهی بازار خواهد کرد و در این رابطه امروز تصاویر غیر رسمی از این محصول منتشر شده است.

بازار؛ گروه خودرو: گروه خودروسازی فورد علاوه بر محصول برانکو، یک اس یو وی سایز متوسط دیگر به نام اورست دارد. این خودرو بر پایه پلت فرم تی ۶ طراحی و تولید شده است. اورست در برخی از بازارهای جهانی با نام انداور شناخته می شود. این اس یو وی سایز متوسط شباهت فراوانی به رنجر دارد، البته این اس یو وی را می توان در کلاس کراس اوور ها دسته بندی کرد.
به تازگی تصاویری از نسل جدید اورست به صورت غیر رسمی منتشر شده است. این تصاویر بدون وجود پوشش های استتار و مخفی کردن ظاهر طراحی خودرو، معرفی شده که سنت شکنی محسوب می شود. بنابراین باید منتظر بود و دید که فورد اورست را براساس انتشار تصاویر غیر رسمی راهی بازار خواهد کرد یا در ظاهر آن تغییر ایجاد می کند.
از آنجایی که اورست براساس محصول رنجر ساخته شده، قابلیت های یک اس یو وی آفرود را دارد. این خودرو هفت نفره طراحی و تولید شده است. زیرا بازار آمریکا و اغلب کشورها نیاز به محصولات هفت نفره دارند و مشتریان آن ها را انتخاب می کنند. هرچند در نمای ظاهری این خودرو هفت نفره بودن آن قابل تشخیص نیست، اما فورد با طراحی این محصول در مسیر درست تولید خودرو قرار گرفته است.

در نمای جلو خودرو، طراحی چراغ ها مشابه سایر محصولات فورد است، در نمای عقب گرافیک چراغ ها بیشتر نظر را جلب می کند. فورد سعی کرده که در ظاهر اورست از قطعات کرومی بسیار زیادی استفاده کند. از آن سو شاهد هستیم که خط مشی طراحی فورد در این خودرو مانند سایر اس یو وی های آفرودی است که حس بیراهه نوردی را به مشتری القا می کند. اورست می تواند به عنوان یک اس یو وی سایز متوسط محبوب در بازار ۲۰۲۲ سود سرشاری را برای فورد در پیش داشته باشد.

تاکنون اطلاعات دقیقی در خصوص قوای فنی این خودرو منتشر نشده است، اما شایعات حکایت از تعبیه پیشرانه ۲ لیتری دیزلی رنجر برای اورست دارد. این پیشرانه را با نام اکو بلو در بازارهای جهانی می شناسند. اگر این پیشرانه با چنین تکنولوژی برای آن استفاده شود، احتمال اقبال بازارهای جهانی اورست کاهش خواهد یافت. از آن سو شنیده می شود که فورد قصد دارد یک پیشرانه ۲.۳ لیتری اکو بوست بنزینی را برای این محصول جدید نصب کند. البته پیشتر فورد یک پیشرانه ۳ لیتری دیزلی شش سیلندر را معرفی کرده بود که رسانه های آمریکایی احتمال تعبیه آن را برای اورست می دادند. این پیشرانه طی همکاری با گروه خودروسازی فولکس واگن طراحی شده است، هرچند آلمانی ها این موضوع را بارها رد کردند، اما فورد نسبتا به آن مدعی است.

گفتنی است که فورد اورست در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ به بازارهای جهانی عرضه خواهد شد و این محصول بازارخودروهای کراس اوور را داغ تر خواهد کرد.

کد خبر: ۱۲۴٬۴۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha