۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹
مناطق نفت‌خیز جنوب، آرشیو اسنادی و تاریخی ارزشمندی است
رئیس مرکز اسناد و گنجینه‌های اشیای تاریخی صنعت نفت:

مناطق نفت‌خیز جنوب، آرشیو اسنادی و تاریخی ارزشمندی است

رئیس مرکز اسناد و گنجینه‌های اشیای تاریخی صنعت نفت با اشاره به پیشینه شکل‌گیری صنعت نفت از مناطق نفت‌خیز جنوب، گفت: مناطق نفت‌خیز جنوب خود به تنهایی یک آرشیو اسنادی و تاریخی ارزشمند است.

به گزارش بازار به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، فرشید خدادادیان در جریان بازدید دو نفر از مسئولان دبیرخانه و  مرکز اسناد مناطق نفت‌خیز جنوب از مرکز اسناد و گنجینه‌های صنعت نفت در تهران با تشریح فرآیند کاری و فنی مورد استفاده در دو بخش کلی اسناد و اشیای تاریخی صنعت نفت، از آمادگی مرکز اسناد برای همکاری و هم‌افزایی علمی و تجربی در راستای استانداردسازی آرشیو دبیرخانه و مرکز اسناد مناطق نفت‌خیز خبر داد.

وی ضمن آسیب‌شناسی وضع موجود در سطح کلان وزارت نفت و از جمله در مناطق نفت‌خیز جنوب تأکید کرد: بسیار پیش آمده که از فرط زیاد بودن و دم دست بودن و معمولی‌انگاری اوراق تاریخی و اشیای قدیمی نزد همکاران ارجمند در شرکت‌های مختلف مجموعه وزارت نفت، کثرت و روزمره بودن دیدن و استفاده از این اشیا و اسناد سبب می‌شود گاه ندانیم چه گنج ارزشمندی در اختیار داریم.

رئیس مرکز اسناد صنعت نفت، بررسی و ارزشیابی اسناد به‌منظور امحا را نقطه آسیب‌زا و نگران‌کننده در این حوزه دانست و گفت: متأسفانه پیش می‌آید که در بین حجم اسناد امحایی، همچنین تعدد و حجم اشیای در شرف از رده و فهرست اموال خارج شدن، مواردی از چشم پنهان بماند و این موضوع به آموزش و تأکید بیشتر بخشنامه‌های ابلاغی بالادستی به کارشناسان محترم مربوطه نیاز دارد.

سید محمد عدنانی و سید خالد حسینی از مسئولان دبیرخانه و مرکز اسناد شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب چهارشنبه (۲۴ آذرماه) از مرکز اسناد و گنجینه‌های اشیای تاریخی وزارت نفت در تهران کردند.

کد خبر: ۱۲۴٬۴۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha