۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵
صادرات نفت روسیه کاهش می‌یابد

صادرات نفت روسیه کاهش می‌یابد

روسیه قصد دارد با وجود برنامه اوپک‌پلاس برای افزایش تولید نفت، صادرات نفت خود را در سه‌ماه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی کاهش دهد.

به گزارش بازار به نقل از شانا، برنامه صادرات دوره‌های سه‌ماهه روسیه در روز جمعه (۲۶ آذرماه) نشان داد که صادرات و ترانزیت نفت این کشور در سه ماه نخست سال ۲۰۲۲، ۵۶ میلیون و ۵۰ تن خواهد بود، این در حالی است که این رقم در سه ماه چهارم سال جاری میلادی ۵۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تن بود.

روسیه قصد دارد با وجود برنامه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) برای بالا بردن سطح عرضه نفت، صادرات این کالای راهبردی را در سه ماه نخست سال آینده میلادی کاهش دهد.

بر اساس محاسبات رویترز، صادرات روزانه نفت روسیه و ترانزیت نفت از قزاقستان، جمهوری آذربایجان و ترکمنستان از طریق خط لوله ترنسنفت در سه ماه نخست سال آینده میلادی نسبت به سه ماه چهارم امسال ۱.۷ درصد کاهش می‌یابد.

برنامه صادرات سه ماه نفت روسیه سندی است که محدودیت عرضه تولیدکنندگان این کشور از مسیرهای صادراتی خاص را تشریح می‌کند و مبنای آن سطح تولید و درخواست صادرات این کشورهاست.

تولیدکنندگان ممکن است حجم کامل نفت مجاز برای صادرات را ارسال نکنند و صادرات بالاتر از سهمیه باید با اجازه دولت و بر اساس ظرفیت فنی سیستم ترنسنفت صورت بگیرد.

دو معامله‌گر بازار نفت روسیه در این باره گفتند: حجم کمتر صادرات نفت برنامه‌ریزی‌شده برای سه ماه نخست سال ۲۰۲۲ ممکن است نشانه قصد روسیه برای افزایش داخلی فرآوری نفت خام باشد.

کد خبر: ۱۲۴٬۴۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha