۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
شناورسازی قیمت بلیط هواپیما باید متوقف شود| طرح سوال از وزیر راه به دلیل گرانی بلیط هوایپما
عضو هیات رئیسه مجلس:

شناورسازی قیمت بلیط هواپیما باید متوقف شود| طرح سوال از وزیر راه به دلیل گرانی بلیط هوایپما

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: شناورسازی نرخ ها زمانی معنی پیدا می‌کند که مردم بتوانند با توجه به امکانات ایرلاین‌ها و بودجه خودشان، گزینه مناسب را انتخاب کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، ‌مجتبی یوسفی ایجاد کف قیمتی برای بلیط هواپیما را غیرقانونی دانست و گفت: جلسه‌ای با حضور رییس سازمان هواپیمایی کشور و مدیر عامل شرکت‌ فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور در خصوص قیمت بلیط هوایپما در هیات رئیسه مجلس برگزار کرده و قیمت‌هایی که قبل از اجرای مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر  فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت ظرفیت ۶۰ درصد مسافر در پروازها را با قیمت‌های کنونی که این مصوبه لغو شده را مقایسه کردیم، هم اکنون بلیط بسیاری از مسیرهای پروازی حدود ۲۰ درصد بالاتر از زمان اجرای مصوبه است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: دوبار درسال‌های ۹۱ الی ۹۲ و سال‌های ۹۶ الی ۹۷ با تنش ارزی مواجه بودیم و قیمت‌ها در این مدت افزایش قابل توجهی داشت اما هم اکنون دلیلی برای گرانی بلیط هواپیما وجود نداشته و نباید در پروازها مردم را نقره داغ کرده و از آنها انتقام بگیریم.

یوسفی با بیان اینکه شناورسازی قیمت بلیط هواپیما به عنوان یک سیاست غلط در دولت قبل باید متوقف شود، تاکید کرد: شناورسازی قیمت‌ها در صنایعی مانند خودروسازی و ... که انحصار در آن حاکم است نباید اجرا شود. شناورسازی زمانی معنی پیدا می‌کند که مردم بتوانند با توجه به امکانات ایرلاین‌ها و بودجه خودشان، گزینه مناسب را انتخاب کنند نه اینکه برای برخی ایام خاص مجبور باشند از یک ماه قبل بلیط تهیه کنند کما اینکه برای ایام عادی نیز باید چند روز قبل را خریداری کنند.

یوسفی عنوان کرد: این حرف غلطی است که می‌گویند تردد با هواپیما تنها برای قشر مرفه جامعه است چرا که هم اکنون فرودگاه به عنوان یک زیرساخت مهم در شهرها مطرح می‌شود، بی تردید برای پیشرفت منطقه‌ای و جذب سرمایه‌گذار و رونق اشتغال، دسترسی و زیرساخت یک عامل مهم محسوب می‌شود و این نوع صحبت‌ها غیرکارشناسی است لذا باید زمینه استفاده از آن برای همه مردم فراهم شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هزینه سوء مدیریت ایرلاین‌ها را مردم نباید بپردازند، تصریح کرد: اگر ایرلاین‌ها درآمد زایی کافی ندارند چگونه بیش از ۱۰ ایرلاین در کشور فعالیت کرده و هر روز به تعداد آنها افزوده می شود؟ در حالی که در برخی از کشورها که هاب منطقه هستند و بیش از دو برابر ظرفیت پروازی و هواپیما در اختیار دارند، تنها دو الی سه ایرلاین فعال است.

وی افزود: متاسفانه برخی یاد گرفتند با ایجاد انحصار از جیب مردم هزینه هایشان را برداشت کنند، طرح سوالی را در رابطه با افزایش قیمت بلیط هواپیما از وزیر راه و شهرسازی آغاز کرده‌ و آن را پیگیری می‌کنم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در رابطه با برخورد سازمان هواپیمایی با ایرلاین‌هایی که کف قیمتی را رعایت نمی‌کنند، عنوان کرد: چگونه سقف قیمت را برای ایرلاین‌ها نمی توانند اجرا کنند اما وقتی یک ایرلاین به هر دلیلی قصد دارد قیمت را کاهش دهد با آن برخورد می‌کنند؟ شرکت هواپیمایی، مجموعه‌ای خصوصی بوده و برخورد با ایرلاین‌هایی که کف قیمت را رعایت نمی کنند همانند برخورد با مغازه داری است که برای فروش محصولات خود تخفیف می گذارد؛ این کار غیر قانونی است.

کد خبر: ۱۲۴٬۴۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha