۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
مهاجرت خراسان شمالی ها در سایه بی توجهی به اشتغالزایی/ بازارچه مرزی نداریم
نماینده مردم خراسان شمالی:

مهاجرت خراسان شمالی ها در سایه بی توجهی به اشتغالزایی/ بازارچه مرزی نداریم

بجنورد- نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی گفت: عدم توجه کافی به مناطق روستایی و اشتغال آفرینی در استان موجب مهاجرت مردم این استان شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد وحیدی پیش از ظهر شنبه در آیین بهره‌برداری از پروژه آب‌رسانی به ۱۸ روستای شهرستان راز و جر گلان و مانه و سملقان بابیان اینکه عدم توجه به اشتغال آفرینی در خراسان شمالی مهاجرت مردم را رقم‌زده است، اظهار داشت: در حال حاضر ۲۵۰ هزار نفر از جمعیت خراسان شمالی در تهران و شهرهای اطراف آن زندگی می‌کنند که جای تأمل بسیار دارد.

وی افزود: این افراد به دلیل نبود اشتغال و عدم استفاده از تسهیلات بانکی، مجبور شده‌اند برای یک کار بسیار ساده به شهرهای بزرگ مهاجرت کنند.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و راز و جر گلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرصت کارآفرینی باید در این استان ایجاد شود، گفت: اکنون این استان با داشتن ۳۰۵ کیلومتر نوار مرزی با ترکمنستان، متأسفانه بازارچه مرزی ندارد.

وحیدی ادامه داد: روستای اشرف دره راز و جر گلان در نقطه صفر مرزی است و روستاهای کشور همسایه نیز از بلندی‌های این روستا مشخص می‌شود که قابلیت‌ها و پتانسیل‌های مراوداتی و بازارچه‌های مرزی این منطقه را اثبات می‌کند.

وی افزود: سفر اخیر رئیس جمهور به ترکمنستان می‌تواند خیلی از گره‌های گشوده نشده دو کشور همانند سواپ های گازی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را برطرف کند.

کد خبر: ۱۲۴٬۴۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha