۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۲
پیش‌ بینی فناوری برای ۲۰۲۲؛ چه آینده ای در انتظار «توییتر، اوبر و ان اف تی ها» است؟
بازار گزارش می دهد؛

پیش‌ بینی فناوری برای ۲۰۲۲؛ چه آینده ای در انتظار «توییتر، اوبر و ان اف تی ها» است؟

در حالی که سالی نو پیش روی غول‌ های رسانه‌ ای و شبکه های اجتماعی، پادکست‌ها و بازی‌ها است، این سوال نیز به اذهان خطور می کند که آیا باز هم بازگشتی هیجان‌انگیز برای واقعیت مجازی وجود خواهد داشت یا خیر.

بازار؛ گروه بین الملل: اگر زندگی در کل همانند یک ترن هوایی بود، سال ۲۰۲۱ با سقوط عمودی و چرخش های دیوانه کننده خود، همه ما را در مقطعی گیج کرد؛ از صحنه‌های وحشتناک همه‌گیری، بلاتکلیفی‌ های سیاسی، تنش‌های جهانی و هر چیز دیگری که پس از آن رخ داد، سال سختی برای بشریت در کل بوده است.

اما اگر تاریخ چیزی به ما آموخته باشد، انسان‌ ها طوری زندگی کرده اند که هر بار دوباره به پا خاسته و راه خود را طی کرده اند. با نزدیک شدن به سال جدید، زمان آن است که حدس بزنیم که چگونه زندگی ما ممکن است در زمان آینده تغییر کند، همه اینها به لطف انبوهی از فناوری های اطراف ما است که در اینجا نگاهی اجمالی به آینده برخی از پلتفرمهای دنیای فناوری در سال ۲۰۲۲ خواهیم داشت.

در حالی که سالی نو پیش روی غول‌ های رسانه‌ ها و شبکه های اجتماعی، پادکست‌ها و انواع بازی‌ها است، این سوال نیز به اذهان خطور می کند که آیا باز هم بازگشتی هیجان‌انگیز برای واقعیت مجازی وجود خواهد داشت یا خیر؟

توییتر ممکن است عملاً به نتیجه برسد
برخی از کارشناسان فناوری بر این باورند که در میان شبکه های اجتماعی، توییتر ممکن است عملاً به نتیجه برسد. توییتر شهرت تاسف بار و بدبیارانه ای دارد و به عنوان کیسه پانچ در میان رسانه های اجتماعی جای دارد در حالی که نتوانست بازدهی عظیم رقبای بزرگ‌ تر خود مانند فیس‌بوک و اینستاگرام را به ارمغان بیاورد، بیش از یک دهه است که توییتر شبکه جدید جالبی نبوده و حتی متعهدترین کاربران خود نیز دوست دارند آن را به فراموشی بسپارند.

از طرفی، سرمایه گذاران به طور مشابه نسبت به این شبکه اجتماعی ۳۰۰ میلیونی محتاط بوده اند؛ این شبکه از نظر ویژگی ها، درآمد هر کاربر و ابزارهای کسب درآمد از رقبا عقب مانده است. بسیاری از مردم برای دست‌کم بخشی از درآمد خود به توییتر متکی هستند، اما تمایل دارند از این شبکه درآمدزایی کنند، بدون اینکه توییتر کاهشی داشته باشد.

با این حال، این شبکه احتمال دارد شروع به تغییر کند. توییتر در حال آزمایش یک قابلیت به نام سوپر فالوز است که راهی برای متعهدترین فالوورها است که به آنها کمک می کند برای مشارکت خود در توییتر درآمد کسب کنند یعنی به نوعی به کاربران توییتر اجازه می‌دهد از فالوورها در قبال اجازه دسترسی به محتوای اضافی خود، هزینه دریافت کنند.

همچنین، توییتر با خرید پلتفرم هلندی Revue از سال گذشته در جهت توسعه تجارت های خود وارد عرصه خبرنامه شده و در حال حاضر در حال ادغام آن با توییتر است در حالی که برخی ابزارهای کسب درآمد دیگر را خریداری کرده است.

با کناره گیری جک دورسی مدیر اجرایی پاره وقت و یکی از بنیانگذاران این شبکه اجتماعی، توییتر ممکن است با یک نگاه مجدد در سال ۲۰۲۲، به شبکه ای ارزشمند تبدیل شود. اگر سرنخ‌های ظریف توییت‌ های کمیاب دورسی که عمدتاً طرفدار تبلیغات بلاک‌چین هستند را پیگیری کنید، مشاهده می کنید که در هفته‌های آخر سال ۲۰۲۱ دورسی نام شرکت را به عنوان بلاک تغییر نام داد. بنابراین، انتظار داشته باشید که جک دورسی یک شرکت تابعه جدید مرتبط با بلاک چین را در اوایل سال ۲۰۲۲ راه اندازی کند.

ان اف تی ها در معرض فراموشی باقی خواهند ماند
ان اف تی ها (NFT) یا رمز غیر قابل معاوضه که پدیده جدید دنیای بلاکچین است، در فراموشی باقی خواهند ماند. غیر قابل تعویض اساساً به این معنی است که یک توکن با توکن بعدی یکسان نیست. بنابراین برای یک ارز دیجیتال، یک بیت کوین هیچ تفاوتی با بیت کوین دیگر ندارد. برای NFT، هر توکن منحصر به فرد است.

ان اف تی ها دارایی های دیجیتالی منحصر به فرد و قابل شناسایی هستند که بین ایجاد کننده آن و خریداران معامله می شوند. این معامله از طریق تراکنش های مالی به یک ارز دیجیتال نظیر اتریوم انجام می شود و برای همه قابل مشاهده است.

همچنین، ان اف تی ها به عنوان راهی برای ثبت مالکیت بلاک چین محبوب شده اند. توانایی داشتن هنر دیجیتال به افراد امکان می دهد تا کارهای خلاقانه مداوم از ان اف تی خود ساخته، از آن به عنوان هنر لوگوی شرکت خود استفاده کرده و آن را به مالکیت معنوی موجود اضافه کنند. به این ترتیب، حتی یک عکس با فرمت JPEG، می‌تواند به یک ان اف تی تبدیل و فروخته شود. 

حقیقت این است که اگر مردم ان اف تی را خریداری می کنند، دلیل آن این است که واقعاً برای آثار هنری ارائه شده خود ارزش قائل هستند، در این صورت هجوم طلا می‌تواند پایدار باشد. اما، اگر مردم آنها را صرفاً به این دلیل بخرند که فکر می کنند شخص دیگری یکی را با قیمت بیشتر خریداری می کند، ضرر زیادی خواهند کرد.

یکی از موضوعات ویژه ای که خریداران و فروشندگان به طور یکسان باید مراقب آن باشند، هزینه های این پلتفرم است به طوری که این مبلغ می تواند صدها دلار باشد.

اوبر، دلیورو و اقتصاد گیگ برای کسب درآمد با مشکل مواجه خواهند شد
اقتصاد تحویل و اقتصاد حمل و نقل، با تحویل غذای رستورانی و مواد غذایی به منازل هنوز در اوج خود در طول همه‌گیری باقی مانده و تقاضا برای حمل‌ و نقل به سبک اوبر بین ۲۰ تا ۴۰ درصد افزایش یافته است. اما، مشکل این است که به نظر نمی رسد برای شرکت هایی که این خدمات را ارائه می دهند سودآورتر از قبل باشد.

 اوبر قیمت‌های خود را به میزان ۱۰ درصد در لندن افزایش داد، اما همچنان برای جذب راننده با مشکل مواجه است و در انگلیس ۲۰ هزار راننده کمتر از آنچه برای پاسخگویی به تقاضا نیاز دارد، موجود میباشد.

(اپلیکیشن اوبر برنامه‌ای است که بر اساس نیاز مسافران و رانندگان طراحی شده و بر اساس درخواست افراد تاکسی و راننده شخصی در اختیار مسافران می‌گذارد.)

علاوه بر آن، حتی با وجود اینکه سود کاغذی تعدیل‌شده ناچیزی را نشان می‌دهد، همچنان صدها میلیون پول نقد در حال سوختن است. این شرکت‌ ها رقابت جدیدی برای جذب نیروی کار نیز دارند زیرا به شکل انبوهی، استارت‌آپ‌هایی با تحویل غذا به مدت ۱۰ دقیقه‌ از جمله Getir، Weezy و چندین شرکت دیگر موجود است. 

 هر یک از این استارت آپها تخفیف های سنگین و تحویل ارزانی را ارائه می دهند تا مشتریان بیشتری را نسبت به رقبای خود جلب کنند. در نتیجه، آنها با نرخ هشدار دهنده ای از طریق پول نقد سوزانده خواهند شد.

بنابراین، باید انتظار داشت که چندین  مورد از این شرکتها یا استارت آپها تا اواخر سال ۲۰۲۲ شکست بخورند یا با یکدیگر ادغام شوند.

کد خبر: ۱۲۴٬۳۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha