۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷
توجه تولیدکنندگان استان همدان به مباحث علمی روز و فناوری‌های دانش‌ بنیان
استاندار همدان تاکید کرد:

توجه تولیدکنندگان استان همدان به مباحث علمی روز و فناوری‌های دانش‌ بنیان

همدان - استاندار همدان گفت: تولیدکنندگان داخلی با توجه به مباحث علمی روز و فناوری‌های دانش‌ بنیان مسائل را حل و امور واحدهای خود را پیش ببرند.

به گزارش خبرنگار بازار؛ علیرضا قاسمی فرزاد بعدازظهر جمعه در ادامه بازدیدها و سفرهای یک‌روزه خود به شهرستان ملایر به‌ منظور پیگیری امور و مسائل برخی معادن استان همدان از شرکت معادن سرمک ملایر بازدید کرد.

وی سپس در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان ملایر حاضر و ضمن تقدیر و تشکر از پیگیری جدی نمایندگان مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی در راستای حل مسائل و مشکلات مردم، گفت: شرکت معادن سرمک ملایر یکی از مجموعه‌های فعال و پویا در کشور و استان همدان است.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه مدیران شرکت معادن سرمک ملایر با نگاهی توسعه‌محور به دنبال افزایش ظرفیت بخش‌های مختلف این مجموعه و همچنین اشتغال‌زایی هستند؛ افود: تلاش و کوشش مجموعه مدیریتی شرکت معادن سرمک ملایر در راستای دنبال کردن و استفاده از دانش و مبانی فنی روز دنیا برای ارتقا کیفی این شرکت قابل تقدیر است.

دریافت پروانه فعالیت شرکت معادن سرمک ملایر در سازمان محیط زیست کشور را پیگیری می‌کنیم

استاندار همدان با تاکید بر اینکه از فعالیت‌ها و برنامه‌های توسعه‌بخش شرکت معادن سرمک ملایر حمایت و پشتیبانی می‌شود، ادامه داد: با همراهی و همکاری نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی دریافت پروانه فعالیت شرکت معادن سرمک ملایر در سازمان محیط زیست کشور را پیگیری می‌کنیم.

قاسمی فرزاد بابیان اینکه منویات رهبر معظم انقلاب و تاکیدات دولت سیزدهم مبنی بر حمایت از تولید و واحدهای تولیدی است که به تاسی از آن‌ها در سطح استان همدان نیز به‌طور جدی این سیاست دنبال می‌شود؛ گفت: افزایش میزان محصولات تولیدی این شرکت برای استفاده دیگر صنایع استان از این تولیدات، ضروری است.

توجه تولیدکنندگان استان همدان به مباحث علمی روز و فناوری‌های دانش‌ بنیان

استاندار همدان با بیان اینکه طبق منویات رهبر معظم انقلاب ضروری است که در تامین و رفع نیازهای کشور، به نیروهای داخلی و بومی اتکا کرد، ادامه داد: مدیران شرکت معادن سرمک ملایر، برای جلوگیری از افزایش هزینه‌ها و اتکا به نیروهای داخلی، با بهره‌گیری از تکنولوژی و دانش روز سعی کرده‌اند، بخشی از ماشین‌آلات مورد نیاز خود را بسازند، امیدوار کننده و قابل تقدیر است.

وی با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان داخلی با توجه به مباحث علمی روز و فناوری‌های دانش‌ بنیان، مسائل و امور واحدهای خود را پیش می‌برند، گفت: مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی که در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان ملایر مطرح شدند، پیگیری می‌شوند.

مطالبه اجرای طرح فراز، با همکاری مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به وزیر جهاد کشاورزی برای تامین اعتبار و انجام آن منتقل شد و تامین اعتبار آن را در سفر رئیس جمهور به استان مطرح و پیگیری خواهد شد

قاسمی فرزاد تاکید کرد: مطالبه اجرای طرح فراز، با همکاری مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به وزیر جهاد کشاورزی برای تامین اعتبار و انجام آن منتقل شد و تامین اعتبار آن را در سفر رئیس جمهور به استان مطرح و پیگیری خواهد شد.

وی بابیان اینکه حمایت از تولید و صنعت در بخش‌های مختلف در دستور کار دولت و استان قرار خواهد داشت و توجه و فراهم کردن زیرساختاهای صنعت گردشگری استان و به دنبال آن شهرستان ملایر در دستور کار مسئولان است، گفت: مجموعه اداره منابع طبیع این آمادگی را دارد تا عرصه را با ارائه تسهیلات برای امر درخت‌کاری و سپس بهره‌برداری، در اختیار تولیدکنندگان چوب قرار می‌دهد که توجه به آن ضروری است.  

استاندار همدان تاکید کرد: درخت‌کاری و بهره‌برداری از چوب‌ آن‌ها توسط تولیدکنندگان این حوزه می‌تواند نقش موثری چرخه تولید صنایع مبل و منبت شهرستان ملایر ایفا کند. 

استاندار همدان در ادامه در دیدار با حجت الاسلام محمدباقر برقراری امام جمعه ملایرضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه، گفت: به جهت ویژگی‌های خاص، ظرفیت‌ها و ابعاد مختلف ملایر، نخستین سفر رسمی خود را از این شهرستان آغاز کردیم.

وی بابیان اینکه شهرستان ملایر خاستگاه روحانیون و علمای بزرگی در زمینه‌های مختلف علمی بوده که نقش موثری در پیروزی انقلاب اسلامی و  دفاع مقدس داشته‌اند، ادامه داد: در دوران دفاع مقدس شاهد شجاعت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان، و شهدای والا مقام این منطقه بوده‌ایم.

قاسمی فرزاد بابیان اینکه شهرستان ملایر در جریان جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، یک‌هزار و ۱۰۰ شهید والا مقام را تقدیم انقلاب و نظام کرده و اکنون که در دهه پنجم انقلاب و گام دوم انقلاب قرار داریم، باید در حفظ این میراث و انتقال آن به نسل‌های بعدی تلاش و کوشش کنیم، افزود: با تاسی از سیاست‌های دولت سیزدهم، مردمی بودن، در بین آن‌ها قرار گرفتن، ارتباط نزدیک با اقشار مختلف، سفر به شهرها و حضور در اجتماعات را برای احصا مسایل و مشکلات در دستور کار قرار دادیم.

توجه تولیدکنندگان استان همدان به مباحث علمی روز و فناوری‌های دانش‌ بنیان

وی اضافه کرد: به منظور پیگیری امور و بررسی مسایل و مشکلات واحدهای تولیدی به شهرستان ملایر سفر و از شرکت معادن سرمک بازدید به عمل آمد.

دریافت پروانه فعالیت شرکت معادن سرمک ملایر، هماهنگی و مساعدت مجموعه سازمان محیط زیست کشور را می‌طلبد

استاندار همدان با بیان اینکه دریافت پروانه فعالیت شرکت معادن سرمک ملایر، هماهنگی و مساعدت مجموعه سازمان محیط زیست کشور را می‌طلبد که با کمک نمایندگان مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، پیگیری خواهد شد، گفت: سعی می‌شود با دعوت از مدیران محیط زیست کشور برای بازرسی از شرکت معادن سرمک ملایر، مسیر فعالیت این مجموعه و توسعه بخش‌های مختلف آن را هموار کرد.

قاسمی فرزاد بابیان اینکه علاوه بر بازدیدهای میدانی، در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان پیگیر مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی استان هستیم به موضوع تنظیم بازار مرغ اشاره کرد و گفت: طی برنامه‌ریزی و کارشناسی‌های انجام شده، بررسی و رفع مشکلات تولید و توزیع مرغ در استان همدان در دستور کار است و اداره پشتیبانی امور دام استان با انجام و اجرای برخی اقدامات موثر توانست تعادلی در تولید، عرضه و ذخیره مرغ و همچنین تخم‌مرغ ایجاد کند.

وی با یادآوری اینکه تهیه نهاده‌ها و شیوه‌های توزیع و ذخیره آن‌ها را در بدو ورود به استان در دستور کار قرار دادیم و با توجه به انجام برخی مقدمات و تدابیر اندیشیده شده، مشکل خاصی در راستای تامین کالاهای اساسی مردم برای نوروز پیش رو وجود ندارد، گفت: تلاش و فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی استان مربوطه در کنترل و تامین کالاهای اساسی مردم، قابل تقدیر است.

استاندار همدان در ادامه بابیان اینکه تعدیل قیمت نان یک از مطالبات عمومی بود که با نظر کارشناسی مسئولان مربوطه، این اقدام در استان انجام شد، گفت: تعدیل قیمت نان در استان مشروط به تولید نان با کیفیت، تغییر ساعات کاری و نظم در زمانبندی فعالیت نانوایی‌ها شد.

وی گفت: گشت‌های مشترک در استان و شهرستان‌ها تشکیل شد تا نظارت‌ و بازرسی‌های بیشتری بر نانوایی‌ها داشته باشند و در راستای بررسی و حل مشکل آرد و کیفیت آن در استان، در پی آن هستیم تا میزان درصد سهمیه گندم وارداتی استان همدان را افزایش دهیم.

توجه تولیدکنندگان استان همدان به مباحث علمی روز و فناوری‌های دانش‌ بنیان

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای نیز با بیان اینکه فضای شهرستان ملایر فضای توسعه و اشتغال است و باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد، گفت: شرایط برای ملایر در حوزه صنایع معدنی به ویژه فروسلیس فراهم است و در حال حاضر فقط بحث برق مطرح است.

حجت الاسلام احد آزادیخواه عنوان کرد: پیگیر هستیم نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی ملایر را جزو اولویت‌های ملی قرار دهیم چراکه این پروژه مهم کلنگ‌زنی زنی شده و باید به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه حوزه دامپروری در ملایر حوزه موثری است که مجموعه بنیاد مستضعفان و شستا در این زمینه سرمایه‌گذاری کردند و با ایجاد هر چه سریعتر واحد دامداری ۶ هزار راسی شاهد توسعه خواهیم بود، به بودجه ۱۴۰۱ اشاره کرد و افزود: برای برخی پروژه‌های ملی مانند چهارخطه کردن محور ملایر، آبرسانی از سد کلان و ورزشگاه پنج هزار نفره بودجه‌ها از ملی به استانی تغییر کرده که در شرایط فعلی کشور امیدواریم هر چه سریعتر به نتیجه برسد.

یکی از محورهای توسعه شهر ملایر حوزه مبل و منبت است که با رضایت ساکنین و کشاورزان ایجاد شهرک مبل و منبت پیگیری می شود

حجت الاسلام آزادیخواه پیگیری هر چه سریعتر اجرای شهرک مبل و منبت را نیز از اولویت‌های شهرستان دانست و عنوان کرد: یکی از محورهای توسعه شهر ملایر حوزه مبل و منبت است که با رضایت ساکنین و کشاورزان ایجاد شهرک مبل و منبت پیگیری می شود.

هادی بیگی نژاد دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز بابیان اینکه محور کشور باید بر پایه اقتصاد باشد و اگر بر این محور باشد اشتغال و صادرات توسعه پیدا می‌کندبر رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان گفت: برای توسعه و اشتغال شهرستان واحدهای صنعتی باید از مجموعه شرکت‌های دانش‌بنیان و ظرفیت نخبگان استفاده کنند و حوزه کشاورزی شهرستان نیز بر پایه فرآوری و صنعت محور باشد.

سرپرست فرمانداری ملایر نیز گفت: ملایر با توجه به ظرفیت‌های خود در راستای توسعه اقتصادی پروژه‌های مهمی با سرمایه گذاری بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر در دست اقدام دارد.

حسین فارسی مهمترین این پروژه‌ها را منطقه ویژه اقتصادی سامن، طرح توسعه فروسلیس، احداث دامداری ۶ هزار راسی دام مولد شرکت ملارد شیر وابسته به شستا، احداث گلخانه ۶۸ هکتاری گنبد، توسعه ۲۰ هکتاری شهرک صنعتی مبل و منبت حاجی‌آباد، احداث شهرک ۲۰۰ هکتاری خیاطان ازندریان و نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی توسط شرکت برق حرارتی برشمرد.

کد خبر: ۱۲۴٬۳۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha