۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
دولتی ها هیچ ارزشی برای اصناف قائل نیستند| سهم اصناف و صنعت از تولید ناخالص داخلی یکی است
رئیس اتاق اصناف قزوین در گفتگو با بازار؛

دولتی ها هیچ ارزشی برای اصناف قائل نیستند| سهم اصناف و صنعت از تولید ناخالص داخلی یکی است

فرج زاده رئیس اتاق اصناف قزوین: متاسفانه مسئولین ما شناختی از اصناف ندارند و نمی دانند اصناف چیست و چه تاثیری در زنجیره اقتصاد کشور دارد و حتی نمی دانند سهم اصناف از تولید ناخالص داخلی چقدر است.

بازار؛ گروه بورس: محمدفرج زاده ها رئیس اتاق اصناف قزوین در گفتگو با بازار، درباره معافیت ۵ درصد مالیات اصناف در لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: به نظر می رسد این مصوبه ای که مسئولین و اقتصاددان ها به عنوان امتیاز برای اصناف در نظر گرفته اند،  بیشتر در حد حرف و شعار دیده می شود. سوال ما این است آیا این ۵ درصد در سازمان مالیاتی تاثیری دارد؟   وی گفت:  معمولا ادارات مالیاتی بیشتر از این تخفیف در هنگام مراجعه به مودیان می دهند و ۵ درصد تاثیری ندارد. به اندازه ای که این مقدار معافیت مالیاتی در برنامه بودجه و به چشم مسئولان دیده می شود در سطح صنوف احساس نمی شود.

وی ادامه داد: دولت دوازدهم تا به امروز وعده هایی که درباره اصناف کرونا دیده داده عمل نکرده است. نه تنها مسئولان دولت بلکه مسئولین استانی نیز نتوانستند به وعده های خود را عملی کنند و در این باره بهانه می آورند.

 فرج زاده ها براین بارو است: اگر خوشبین باشیم و این ۵ درصد معافیت مالیاتی اجرایی شود مسئولین باید متوجه شوند که این ۵ درصد عدد چشمگیری نیست که کاسبان بتوانند لااقل تا حدودی ضررهایی را که دیده اند را جبران کنند. بعنوان مثال، مالیات یک نفر ۵ میلیون آمده است که ۵ درصد معافیت مالیاتی که مسئولین مطرح کردند اجرایی شود مگر چه قدر می شود؟ ۲۵۰ هزار تومان. ۲۵۰ تومان تاثیری در مشکلات بوجود آماده ما ندارد!

او ادامه داد: مگر در سال گذشته این ۵ درصد در بودجه ۱۴۰۰ نیامده بود در آن زمان هم اجرایی نشد. هرچقدر دولت گرفتار باشد و نتواند به خوبی اقداماتی که گفته را اجرایی کند چرا وعده میدهد که کاسب جماعت روی این وعده ها حساب باز کند.

باید دولتی ها به این باور برسند که سهم اصناف از تولید ناخالص داخلی و رشد اقتصادی  با صنعت یکی است. آیا تا به امروز مسئولین دولتی یک جلسه برای رونق اصناف گذاشته اند؟

فرج زاده ها در پاسخ به این پرسش که آیا دولت همراه اصناف است؛  گفت: خیر و متاسفانه در هیچ بخشی همراه اصناف نیست. نقش اصناف و واحدهای صنفی در داخل کشور با صنعت و با کارخانجات یکی است. آیا امکاناتی که دولت برای کارخانجات تولیدی قرار می دهد هر جلسه برای رونق تولید کارخانجات جلسات می گذارند آیا همین جلسات را برای اصناف نیز می گذارند؟ باید دولتی ها به این باور برسند که سهم اصناف از تولید ناخالص داخلی و رشد اقتصادی  با صنعت یکی است. آیا تا به امروز مسئولین دولتی یک جلسه برای رونق اصناف گذاشته اند؟ حتی در سطح استانی.

رییس اتاق اصناف قزوین تصریح کرد: متاسفانه دولتی ها ارزشی برای اصناف قائل نیستند. فشاری که به اصناف وارد می شود تاثیرگذاری آن بیشتر از واحدهای صنعتی است. همه جلسات سطح استان های کشور فقط در خصوص واحدهای تولیدی برگزار می شود. تنها کاری که دولت برای اصناف کرونا زده در نظر گرفت این بود که بگوید: به اصناف متاثر از کرونا  ۱۲ میلیون تومان وام بدهید.  ۱۲ میلیون با این تورم و گرانی ها چه ارزشی برای اصناف دارد؟ آیا به واحدهای تولیدی نیز برای رونق کار به این شکل وام می دهند؟ متاسفانه مسئولین ما شناختی از اصناف ندارند و نمی دانند اصناف چیست و چه تاثیری در زنجیره اقتصاد کشور دارد و حتی نمی دانند سهم اصناف از رشد اقتصادی و تولید ناخالص داخلی کشور چقدر است. اگر ما عدالت اجتماعی داشته باشیم باید مصوبه ای که برای واحدهای تولیدی می گذاریم عینا برای واحدهای صنفی هم بگذاریم.

کد خبر: ۱۲۴٬۳۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha