۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸
قول حمایت از توسعه انرژی‌های پاک | وعده احیای بافت تاریخی یزد در سفر رئیسی
وعده‌های رئیس جمهوری برای کویرنشینان؛

قول حمایت از توسعه انرژی‌های پاک | وعده احیای بافت تاریخی یزد در سفر رئیسی

یزد- سفر یک روزه رئیسی به یزد همراه با قول‌ها و امیدهای تازه بود تا آن‌ها بار دیگر امیدوار به آینده به ویژه اصلاح وضعیت اشتغال و اقتصاد خود باشند.

بازار؛ گروه استان‌ها: امروز استان یزد شهر «قنات، قنوت و قناعت» میزبان دوازدهمین سفر یک روزه استانی حجت الاسلام رئیسی، رئیس جمهوری ایران است که از ساعت هفت صبح آغاز شده و تا پایان روز ادامه دارد.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود خود به استان و به محض رسیدن به فرودگاه بین المللی شهید صدوقی یزد قول استفاده از تمامی ظرفیت انسانی و طبیعی برای توسعه بیشتر را به مردم داد و رسانه‌های استان به طور گسترده این خبر را پوشش دادند.

وی با بیان اینکه استان یزد علاوه بر ظرفیت های مادی، نیروی انسانی پرتلاش و باایمان و انقلابی دارد، افزود: سخت کوشی مردم یزد کسوت دارالعباده شایسته مردم این استان است. در این استان، نیروی انسانی متراکم جوان آماده کار وجود دارد که زمینه کار این افراد به خوبی فراهم نشده و در نظر داریم این ظرفیت را احیا کنیم.

هیچ بانکی حق تعطیل کردن واحد های تولیدی را ندارد
رئیسی ظرفیت معادن و کشاورزی یزد را از جمله ظرفیت های جدی این استان دانست و بیان کرد: احیای ظرفیت های موجود در دستورکار دولت سیزدهم برای استان یزد است. وضعیت موجود باید به وضعیت مطلوب نزدیک و نزدیک تر شود، برنامه های خوبی برای توسعه همه جانبه استان تدوین و در دستور کار قرار گرفته شده است.

رئیسی در نخستین برنامه خود بعد از حضور در یزد به صورت سرزده از کارخانه ریسندگی خوش ریس که به مدت هشت سال تعطیل شده است بازدید کرد وی در این بازدید با بیان اینکه هیچ بانکی در کشور حق تعطیل کردن واحد های تولیدی را ندارد، افزود: اقدامی که در مورد این واحد تولیدی شده است تعطیل کردن تولید و اشتغال در کشور است، چه کسی پاسخگوی هشت سال بیکاری کارگران این‌واحد تولیدی خواهد بود؟

رئیسی ظرفیت معادن و کشاورزی را از جمله ظرفیت های جدی این یزد دانست

رئیس جمهور با بیان اینکه تعطیلی چنین واحدهای تولیدی انسان را رنج می دهد چراکه متاسفانه این ثروت معطل مانده است، خاطر نشان کرد: بانک ها اگر جایی را تملک می کنند باید یا خودشان آنجا را راه اندازی کنند و یا سریعا به افراد توانمند واگذار کنند.

رئیسی در پایان این بازدید به منظور احیای دوباره این واحد تولیدی و راه اندازی آن دستورات لازم را صادر کرد کارخانه خوش ریس در سال ۸۲ افتتاح شده بود که با دارا بودن ۳۰۰ کارگر از جمله ۱۲۰ کارگر زن، از سال ۹۲ توسط بانک تملک و تعطیل شده است.

قول حمایت از توسعه انرژی‌های پاک | وعده احیای بافت تاریخی یزد در سفر رئیسی

واحدهای تولیدی موفق، نمونه‌ای از خنثی‌سازی تحریم‌ها
رئیس جمهور در ادامه از یک واحد صنعتی موفق هم بازدید کرد و فعالیت های این کارخانه را نمونه ای از خنثی کردن تحریم‌ها دانست که که در مقابل تحریم هایی که می خواهند از دستیابی ما به تکنولوژی جلوگیری کند توانسته با همت و تلاش تابلوهای برق با کیفیت برتر ارائه دهد رئیسی در حین بازدید از این مجموعه اظهار داشت: کارخانه الکترو کویر نمونه یک کار موفق است که توانسته با همت و تلاش به فناوری پیچیده تولید تابلوهای برق دست پیدا کند.

رئیس جمهور در بخش سوم بازدیدها با توجه به وضعیت مساعد و مطلوب یزد به عنوان برترین استان تولید کننده انرژی خورشیدی از یک نیروگاه تولید انرژی خورشیدی در نزیکی یزد بازدید کرد. وی با حضور در نیروگاه خورشیدی فهرج از نزدیک در جریان طرح تولید برق از انرژی خورشیدی قرار گرفت.

رئیس جمهور  با بیان اینکه استان یزد به‌دلیل نور کافی، منطقه مناسبی برای توسعه مزارع تولید انرژی خورشیدی است، با تاکید بر حمایت دولت از توسعه انرژی پاک در کشور و حمایت از ساخت پنل های خورشیدی در استان یزد اظهار داشت: باید با افزایش و توسعه مزارع تولید انرژی خورشیدی بخشی از انرژی مورد نیاز کشور را از این راه تامین کرد.

رئیسی با اشاره به اینکه استان یزد به دلیل نور کافی، منطقه مناسبی برای توسعه مزارع تولید انرژی خورشیدی است، با دستور به وزیر نیرو و استاندار یزد تاکید کرد: این کار موفق را توسعه دهید تا نیاز کشور به انرژی از این طریق جبران شود.

تأکید رئیس جمهوری بر احیای بافت های فرسوده و سنتی به‌وسیله مردم
رئیس جمهور در ادامه برنامه های سفر به استان یزد از یکی از کارگاه های احیای بناهای تاریخی این شهر دیدن کرد و در جریان این بازدید، مردم یزد را مردمی خیر دانست و گفت: بهترین روش برای احیای بافت های سنتی و فرسوده روش احیا به کمک خود مردم است که به جای زحمت برای آنها خودشان اینکار را انجام دهند. ایرانی‌هایی که خارج از کشور ساکن هستند همانطور که در بحث سلامت علاقه مند به کمک برای کشور بودند برای کمک به میراث فرهنگی هم مشتاق هستند.

استان یزد به‌دلیل نور کافی، منطقه مناسبی برای توسعه مزارع تولید انرژی خورشیدی است

این مجموعه سال‌ها پیش یک کارخانه تولیدی بوده که با انتقال تجهیزات این واحد به شهرک صنعتی یزد بنای آن در حال تخریب بود که با سرمایه گذاری بخش خصوصی قرار است به هتل سنتی پنج ستاره تبدیل شود.

در حین بازدید رئیس جمهوری از کارگاه احیای بناهای تاریخی ، عده ای از مردم یزد دور حجت الاسلام رئیسی را احاطه کرده و درخواست ها و نامه های خود را به وی دادند رئیسی در ادامه بازدیدهای سرزده، به بافت تاریخی یزد رفت و با حضور در مسجد جامع یزد، پای حرف‌های مردم یزد نشست و با آنها دیدار و گفتگو کرد.

قول حمایت از توسعه انرژی‌های پاک | وعده احیای بافت تاریخی یزد در سفر رئیسی

هفت وزیر و معاون وزیر در ۱۱ شهرستان استان
در این سفر یک روزه رئیس دفتر رئیس جمهور، معاون اجرایی ، تعدادی از اعضای هیئت دولت، رئیس جمهور را همراهی می‌کنند که یزد به عنوان مرکز استان و شهرستان اشکذر میزبان وزیر گردشگری ، شهرستان‌های ابرکوه و مهریز میزبان وزیر جهاد کشاورزی ، شهرستان‌های خاتم و مروست ، میزبان وزیر بهداشت همچنین معاون وزیر راه و شهرسازی، شهرستان‌های بافق و بهاباد میزبان وزیر اقتصاد و معاون امور معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت، شهرستان میبد میزبان وزیر راه و شهرسازی، شهرستان تفت هم میزبان وزیر نیرو و اردکان نیز میزبان وزیر ورزش و جوانان و مدیرعامل شرکت ملی گاز بود.

رئیس جمهور در ادامه برنامه های سفر به استان یزد از یکی از کارگاه های احیای بناهای تاریخی این شهر دیدن کرد 

وزرا و معاونان آنها به عنوان نماینده تام الاختیار دولت به این شهرستان‌ها سفر می‌کنند و ادای احترام به مقام شامخ شهدا، چند بازدید از پروژه‌های صنعتی، معدنی، فرهنگی، ورزشی و شرکت در جلسه شورای اداری شهرستان‌ها از مهمترین برنامه‌های وزرا و معاونان آنها به استان یزد بود. در این سفر، معاونین ۲۹ وزیر کابینه و سازمان کشوری نیز همراه رئیس جمهوری اسلامی ایران بودند.

ساخت واحد مسکونی در یزد
قول وزیر راه و شهرسازی برای ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان یزد همزمان با آغاز عملیات اجرایی دو هزار واحد مسکونی در راستای نهضت ملی مسکن و خبر تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان برای کنار گذر شرقی میبد، بود همچنین وزیر جهاد کشاورزی برای حمایت از پرورش شتر، توسعه کشت گیاهان دارویی و دامپروری و حمایت از مرمت قنوات و توسعه گلخانه‌ها و حمایت از کشت‌های کم آب‌بر و توسعه شهرک‌های شیلاتی در آب‌های شور، بررسی مشکلات مردم شهرستان بهاباد مواردی را مطرح ساخت.

اعلام خبر چهار برابر شدن واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی طی سال جاری و حمایت‌های ویژه‌ وزارت صمت برای تقویت فعالیت شرکت‌های دانش بنیان توسط معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان شهرک های صنعتی و وعده نماینده وزیر صمت و رئیس مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی کشور برای تدوین و نهایی شدن سند آمایش برای ۱۲ استان تدوین شده تا پایان آذرماه از جمله مباحث مطرح شده توسط تعدادی از وزرا و معاونان وزار به شهرستان‌های استان یزد بود.

تأمین آب شرب پایدار، اشتغال جوانان به ویژه دانش آموختگان دانشگاهی، ایجاد راهکارهای ازدواج آسان برای جوانان، راهکارهایی برای ارزان تر شدن مسکن و اجاره بها برای مستاجرین، تکمیل پروژه های نیمه تمام به ویژه در حوزه راه آهن عمده ترین درخواست های مردم استان یزد قبل از سفر رئیس جمهوری بود.​

کد خبر: ۱۲۴٬۳۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha